مشاوره رایگان

دسته بندی:تحلیلی
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 فروردین 1402
نویسنده:مرتضی رستمیان

5 مهارتی که در سال جدید باید یاد بگیرید

به لطف تکنولوژی و دنیای اینترنت ، سرعت تغییرات در دنیا به شدت افزایش یافته است و اگر بخواهیم ما نیز همگام با جهان و پیشرفت هایش قدم برداریم ، نیاز داریم که آگاهی و مهارت های به روزی داشته باشیم. در این مقاله از شرکت برنامه نویسی وارنا به معرفی و بررسی 5 مهارتی که در سال جدید باید یاد بگیرید ، خواهیم پرداخت.

ضرورت ارتقا شخصی با توجه به علم روز

پیشرفت علم به انسان ها کمک میکند تا زندگی باکیفیت تری را تجربه کنند. برای مثال بر هیچکس پوشیده نیست که اختراع اینترنت ، چه کمک شایانی به جوامع بشری کرده است. قبل از به وجود آمدن اینترنت ، نه تنها از انجام دادن بسیاری از امور مختلف عاجز بودیم ، بلکه برای کوچک ترین کارها نیز باید زمان زیادی صرف میکردیم. اما امروزه هر کس که آگاهی و تسلط بیشتری بر دنیای اینترنت و امکانات آن داشته باشد میتواند سرعت و بازدهی بیشتری به کارهایش ببخشد. پس برای هر انسانی که به دنبال پیشرفت میباشد واجب است که همگام با علم روز ، به ارتقای شخصی خود بپردازد.

یک زبان جدید یاد بگیرید

در دنیایی زندگی میکنیم که در کسری از زمان میتوانیم از دوردست ترین نقاط روی کره ی زمین اخبار و اطلاعات دریافت کنیم. اما تمام اطلاعات به زبان فارسی ترجمه نمیشوند و ما اگر به زبان های خارجه تسلط نداشته باشیم ، حجم انبوهی از اطلاعات را از دست خواهیم داد.همچنین با وجود اینترنت میتوانیم با افراد و شرکت های خارجی به همکاری پرداخته و پروژه های مختلف از جمله پروژه های کاری و پروژه های علمی را جلو ببریم. خصوصا با توجه به نرخ ارز ، داشتن درآمد دلاری یک رویای شیرین است که لازمه ی آن ، تسلط بر زبان های خارجه جهت ارتباط برقرار کردن با شرکت ها و کارفرماهای خارجی میباشد.از نگاه فلسفی و روانشناسانه نیز ، آموختن زبان های دیگر کشورها به رشد جهان بینی و در نتیجه ارتقای شخصی منجر میشود. همچنین اگر شما علاقه مند به مطالب سرگرم کننده مانند فیلم و سریال و یا موسیقی باشید ، میتوانید به صورت کاملا مستقیم و بدون نیاز به مترجم از این منابع لذت ببرید. در کل میتوان گفت یادگیری زبان به رشد مغز ، بهبود حافظه ، تقویت خلاقیت و .... میشود و در هنگام حضور در یک جمع دوستانه و یا کاری ، اعتماد به نفس بیشتری به شما میبخشد.

  یک زبان جدید یاد بگیرید
یک زبان جدید یاد بگیرید

یک نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ را یاد بگیرید

میتوان گفت که در 10 سال گذشته ، رشد فضای مجازی و همه گیرشدن آن در بین افراد جامعه ، مهم ترین تغییر در حوزه ی فناوری و اینترنت بوده است. شبکه های مجازی متعددی که میلیون ها کاربر دارند و نسبتا زمان زیادی در طول روز ، صرف گشت وگذار در این شبکه ها میشود. از طرفی میتوان گفت پس از ارتباط برقرار کردن بین افراد که هدف اصلی فضای مجازی میباشد ، اشتراک گذاری محتواهای تصویری چه به صورت عکس و یا فیلم ، پراستفاده ترین قابلیت موجود میباشد. چه برای به اشتراک گذاشتن عکس های دوستانه ، چه برای تبلیغ کسب وکار خود و چه برای ویدیوهای آموزشی. فرقی نمیکند. یادگیری و استفاده از نرم افزار های ویرایش تصویر یک امر ضروری میباشد.

   یک نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ را یاد بگیرید
یک نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ را یاد بگیرید

روی مدیریت زمان و برنامه ریزی وقت بگذارید

بله درست خواندید ! مدیریت زمان و استفاده ی بهینه از آن یک مهارت فوق العاده با ارزش میباشد که اکثر افراد از داشتن آن محرومند. در دنیای پر سرعت و شلوغ امروزی که در بعضی مواقع باعث ایجاد آشفتگی های ذهنی برای افراد مختلف میشود ، اینکه بتوانیم نظم و برنامه ریزی مناسبی برای انجام امور مختلف داشته باشیم ، کمک شایانی به رشد و پیشرفت ما میکند. زمان به سرعت در گذر است و هر انسانی میخواهد بیشترین بهره وری را از فرصتی به نام زندگی کسب کند. برنامه ریزی و مدیریت زمان نه تنها به سامان دهی ذهنی کمک میکند ، بلکه از خستگی و بی حوصلگی میکاهد و ما را با انگیزه ی بیشتری به سمت رسیدن به هدف هایمان سوق میدهد. کافیست برای مدت کوتاهی به مدیریت زمان خود بپردازید. خود متوجه نتایج فوق العاده ی آن خواهید شد . یکی از بهترین منابع برای کسب مهارت مدیریت زمان وبرنامه ریزی ، کتاب ها میباشند که با یک جست و جوی ساده میتوانید کتاب های خوب و مفیدی را در این حوزه ی مهارتی پیدا کنید.

    روی مدیریت زمان و برنامه ریزی وقت بگذارید
روی مدیریت زمان و برنامه ریزی وقت بگذارید

یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید

میشل رزنیک ، خالق زبان برنامه نویسی اسکرچ که یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر تصاویر برای کودکان میباشد ، یک جمله ی معروف دارد که میگوید : " هر کسی که در قرن بیست و یکم برنامه‌نویسی بلد نباشد، بی‌سواد است " شاید این جمله به خودی خود خیلی بحث برانگیز به نظر برسد و مخالفان زیادی داشته باشد ، اما اگر نگاه جامع تری به آن داشته باشیم میبینیم که تنها بر اهمیت یادگیری علوم کامپیوتر در عصر دیجیتال دلالت دارد نه اینکه لزوما برای یک هنرمند واجب است که زبان برنامه نویسی بلد باشد ! در حقیقت ، برنامه نویسی تشکیل شده از الگوریتم های مختلف برای حل مسئله های گوناگون میباشد . نتیجه ی یادگیری یک زبان برنامه نویسی اینست که خارج از بحث حوزه ی برنامه نویسی ، مهارت‌ تفکر انتقادی را به ما یاد می‌دهد که در خارج از بحث تکنولوژی نیز بسیار کاربردی است به طوری که تفکر انتقادی به شما قدرت تحلیل ساده‌تر اطلاعات را می‌دهد که در نهایت به اتخاذ تصمیمات به‌ مراتب بهتری در زندگی روزمره منجر خواهد شد. همانگونه که قبلا نیز در مقاله ی دیگری به مبحث مبحث آموزش و استخدام برنامه نویس پرداخته ایم ، از نظر جایگاه شغلی نیز میتوان سرمایه گذاری مطمئنی در حوزه ی برنامه نویسی انجام داد .

   یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید
یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید

دوره ی آموزشی زبان برنامه نویسی فرانت - اند با وارنا

در مقاله ی معرفی و بررسی زبان های برنامه نویسی اشاره کردیم که یکی از مهم ترین گرایش های حوزه ی برنامه نویسی ، برنامه نویسی فرانت – اند میباشد که خود شامل بخش های متفاوتی میباشد. ما در شرکت برنامه نویسی وارنا ، دست به تهیه و تولید یک دوره ی آموزشی جامع و مدرن در این حوزه زده ایم که در حال حاضر 3 دوره ی ابتدایی آن منتشر شده است که علاقه مندان به برنامه نویسی فرانت - اند میتوانند از آن استفاده کنند.

دوره جامع CSS و HTML

اولین قدم از یادگیری برنامه نویسی فرانت – اند ، آموزش زبان های نشانه گذاری HTML و CSS برای طراحی قالب ظاهری وبسایت میباشد. ما در این دوره ی آموزشی به آموزش کامل و جامعی پرداخته ایم تا حتی کسانی که کوچکترین آشنایی با مباحث برنامه نویسی ندارند نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

دوره جامع Sass و Tailwind

یکی از شعار های ما در شرکت برنامه نویسی وارنا اینست که همیشه از به روزترین امکانات برای طراحی وبسایت ها استفاده شود. به همین جهت این دوره ی آموزشی که مربوط به کتابخانه ها و فریمورک های CSS میباشد آماده شده است تا کیفیت و سرعت بیشتری به کد نویسی ما ببخشد.

دوره 0 تا 100 جاوا اسکریپت ( Js)

در این دوره با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت که مهم ترین و پرکاربردترین زبان برنامه نویسی فرانت – اند محسوب میشود آشنا میشویم و تسلط کامل بر آن پیدا میکنیم. پس از گذراندن این دوره و تکمیل 3 دوره ، شما میتوایند یک وبسایت را از 0 تا 100 طراحی کرده و پیاده سازی نمایید.

مهارت ارتباطی مثل مذاکره و ارتباط با دیگران را یاد بگیرید

دکتر چستر کاراس در کتاب مذاکره میگوید : : "«چیزی که شایسته آن هستید را به دست نمی‌آورید، بلکه چیزی که برای آن مذاکره می‌کنید را از آنِ خود خواهید کرد.» انسان ذاتا یک موجود اجتماعی میباشد و طبیعتا برای رشد و پیشرفت ، نیاز دارد که با دیگران در ارتباط باشد. هر چه قدر که این ارتباط قوی تر باشد سود بیشتری را در پی خواهد داشت. با داشتن مهارت ارتباطی قوی ، بهتر میتوانید منظور و مقصود صحبت خود را به مخاطبتان بفهمانید. چه فرصت ها و موقعیت های بزرگی که صرفا به دلیل عدم برقراری ارتباط درست از دست رفته اند . همه ی ما میدانیم که اکثر افراد موفق جامعه ، متشکل از افرادی هستند که قدرت برقراری ارتباط بالایی با اطرافیانش دارند . اینگونه افراد چه در زندگی شخصی و چه درمحیط کاری موفق عمل کرده و به اهداف خود جامه ی عمل میپوشانند. پس لازم است که روی این مهارت کار کرده و یک پله خود را نسبت به سال گذشته ارتقا دهید.

  مهارت ارتباطی مثل مذاکره و ارتباط با دیگران را یاد بگیرید
مهارت ارتباطی مثل مذاکره و ارتباط با دیگران را یاد بگیرید
سخن پایانی

هیچکس نیست که نخواهد در سال جدید پیشرفت کرده و یک قدم نسبت به سال قبلش جلوتر نباشد . ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که 5 مهارت عمومی و کلیدی که باعث تحقق این امر میشود را به شما عزیزان معرفی نماییم. به نظر شما کدام یک از این مهارت ها مهم تر بوده و تاثیر بیشتری در رشد فردی خواهد داشت. آیا مهارت های دیگری مد نظر شماست؟ نظر خودتون رو در بخش کامنت ها با دیگر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.