مشاوره رایگان

دسته بندی:اخبار بازی و فیلم
تاریخ انتشار:سه شنبه 22 آذر 1401
نویسنده:مرتضی رستمیان

بازی های پلی استیشن بر روی گوشی های هوشمند

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمند هدف وبلاگ

در این وبلاگ از گروه برنامه نویسی وارنا قصد داریم راجب یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات بشریت صحبت کنیم یعنی بازی های ویدیویی منتها این بار به نوعی ویژه و خاص . شرکت بزرگ بازی سازی یعنی سونی قصد دارد کاری کند که بازی ها پلی استیشن روی گوشی های هوشمند اجرا شوند حتما این موضوع همانطور که برای ما جذاب بوده برای شما هم جذاب خواهد بود پس تاانتهای این وبلاگ با ما همراه باشید

مطالعه کنید : بازی های سال 2022

مطالعه کنید : بازی های پلی 5

مطالبی که در این وبلاگ میخوانید

*نگاهی به تاریخچه بازی های ویدیویی *روند پیشرفت بازی های ویدیویی *اولین بازی موبایلی *بازی های پلی استیشن به زودی در گوشی های هوشمند قابل دسترسی خواهند بود *گوشی برای بازی ؟ *سند محرمانه سونی *سیاست های سونی *پرفروشترین پلی استیشن خانگینگاهی به تاریخچه بازی های ویدیویی

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمندامروزه بازی‌های ویدیویی یک صنعت جهانی ۱۰۰ میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهند و تقریباً دو سوم خانه‌های آمریکایی اعضای خانواده دارند که به طور منظم بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند. و واقعاً جای تعجب نیست: بازی‌های ویدیویی دهه‌ها است که وجود داشته‌اند و طیف وسیعی از پلتفرم‌ها، از سیستم‌های آرکید، کنسول‌های خانگی، کنسول‌های دستی و دستگاه‌های تلفن همراه را در بر می‌گیرند. آنها همچنین اغلب در خط مقدم فناوری رایانه هستند.

مطالعه کنید : رزومه تحصیلی رزومه تحصیلی برای اپلای

در روز های اول : اگرچه بازی‌های ویدیویی امروزه در خانه‌های سراسر جهان یافت می‌شوند، اما در واقع از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشمندان شروع کردند. برای مثال، در سال 1952، پروفسور بریتانیایی A.S. داگلاس OXO را به عنوان بخشی از پایان نامه دکترای خود در دانشگاه کمبریج ایجاد کرد که به نام های نوت و صلیب یا تیک تاک نیز شناخته می شود. و در سال 1958، ویلیام هیگینبوهام تنیس برای دو نفر را روی یک کامپیوتر آنالوگ بزرگ و صفحه اسیلوسکوپ متصل برای روز بازدیدکننده سالانه در آزمایشگاه ملی بروکهاون در آپتون، نیویورک ایجاد کرد. در سال 1962، استیو راسل در مؤسسه فناوری ماساچوست Spacewar! را اختراع کرد، یک بازی ویدئویی جنگی مبتنی بر رایانه برای PDP-1 (پردازشگر داده‌های برنامه‌ریزی شده-1) که در آن زمان رایانه‌ای پیشرفته که بیشتر در دانشگاه‌ها یافت می‌شد. این اولین بازی ویدیویی بود که می‌توانست روی چندین کامپیوتر نصب شود.

مطالعه کنید : رزومه انگلیسی رزومه برای اپلای

طلوع کنسول خانگی : در سال 1967، توسعه دهندگان شرکت Sanders Associates، به رهبری رالف بائر، نمونه اولیه سیستم بازی ویدیویی چندنفره و چند برنامه ای را اختراع کردند که می توانست روی تلویزیون بازی کند. به عنوان "The Brown Box" شناخته می شد . بائر، که گاهی از او به عنوان پدر بازی های ویدیویی یاد می شود، مجوز دستگاه خود را به Magnavox داد، که سیستم را به عنوان Odyssey، اولین کنسول خانگی بازی های ویدیویی، در سال 1972 به مصرف کنندگان فروخت. در چند سال آینده، کنسول بدوی Odyssey به صورت تجاری عرضه شد. گاز گرفته و از بین می رود. با این حال، یکی از 28 بازی Odyssey الهام بخش Atari’s Pong، اولین بازی ویدیویی آرکید بود که این شرکت در سال 1972 منتشر کرد. در سال 1975، Atari نسخه خانگی Pong را منتشر کرد که به اندازه همتای آرکید خود موفق بود. Magnavox، همراه با Sanders Associates، در نهایت از Atari به دلیل نقض حق چاپ شکایت خواهند کرد. آتاری ساکن شد و صاحب مجوز اودیسه شد. طی 20 سال آینده، Magnavox بیش از 100 میلیون دلار در دعاوی حقوقی مربوط به Odyssey و پتنت های بازی های ویدیویی آن برنده شد. در سال 1977، آتاری Atari 2600 (همچنین به عنوان سیستم کامپیوتری ویدئویی شناخته می‌شود)، یک کنسول خانگی که دارای جوی استیک‌ها و کارتریج‌های بازی قابل تعویض بود که بازی‌های چند رنگی را انجام می‌داد، عرضه کرد و در واقع نسل دوم کنسول‌های بازی ویدیویی را آغاز کرد.

مطالعه کنید : رزومه برای استخدام

ظهور بازی های سه بعدی : با جهشی در فناوری رایانه، پنجمین نسل از بازی های ویدیویی، عصر سه بعدی بازی را آغاز کرد. در سال 1995، سگا سیستم Saturn خود را در آمریکای شمالی منتشر کرد، اولین کنسول 32 بیتی که بازی ها را به جای کارتریج بر روی سی دی اجرا می کرد، پنج ماه زودتر از موعد مقرر. این اقدام برای شکست دادن اولین حمله سونی به بازی های ویدیویی، پلی استیشن بود که در اواخر همان سال، ۱۰۰ دلار کمتر از Saturn فروخت. سال بعد، نینتندو سیستم 64 بیتی مبتنی بر کارتریج خود را به نام Nintendo 64 منتشر کرد. اگرچه سگا و نینتندو هرکدام سهم عادلانه خود را از عناوین سه بعدی با رتبه بالا، مانند Virtua Fighter در Saturn و Super Mario 64 در Nintendo 64 منتشر کردند، اما شرکت های معتبر بازی های ویدیویی نتوانستند با سومین قدرتمند سونی رقابت کنند. پشتیبانی از حزب، که به پلی استیشن کمک کرد تا عناوین انحصاری متعددی را حفظ کند. به زبان ساده: سونی بر بازار بازی های ویدیویی تسلط داشت و در نسل بعدی نیز به این کار ادامه خواهد داد. در واقع، پلی استیشن 2 که در سال 2000 منتشر شد و قادر به اجرای بازی های اصلی پلی استیشن بود .

مطالعه کنید : رزومه کاری چیست ؟ بهترین روش برای نوشتن رزومه کاری

روند پیشرفت بازی های ویدیویی

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمندعصر مدرن بازی : در سال های 2005 و 2006، ایکس باکس 360 مایکروسافت، پلی استیشن 3 سونی و Wii نینتندو عصر مدرن بازی های با کیفیت بالا را آغاز کردند. اگرچه پلی استیشن 3 - تنها سیستمی که در آن زمان پخش بلوری را داشت - در نوع خود موفق بود، سونی برای اولین بار با رقابت سختی از سوی رقبای خود روبرو شد. ایکس باکس 360 که دارای قابلیت های گرافیکی مشابه پلی استیشن 3 بود، به خاطر اکوسیستم بازی های آنلاین خود مورد ستایش قرار گرفت و جوایز منتقدان بازی بسیار بیشتری را نسبت به سایر پلتفرم ها در سال 2007 دریافت کرد. همچنین دارای مایکروسافت کینکت بود، یک سیستم ضبط حرکت پیشرفته که راه متفاوتی را برای انجام بازی‌های ویدیویی ارائه می‌کرد (اگرچه کینکت هرگز با گیمرهای اصلی یا توسعه‌دهندگان بازی مواجه نشد). و علیرغم اینکه Wii از نظر فناوری نسبت به دو سیستم دیگر پایین تر بود، رقبای خود را در فروش شکست داد. کنترل‌های کنترل از راه دور حساس به حرکت، بازی را فعال‌تر از همیشه کرده است و به آن کمک می‌کند بخش بزرگ‌تری از عموم مردم، از جمله افراد در خانه‌های سالمندان را جذب کند.

مطالعه کنید : شاخه های برنامه نویسی

اولین بازی موبایلی

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمندبه احتمال زیاد تمام شما کاربرانی که این وبلاگ رو میخونید بازی Snake رو تجربه کرده باشین و باهاش خاطره داشته باشید در اصل همون بازی ماری که یک سری شکار هارو میخورد و بزرگتر میشد و اگر سرش به جایی از بدنش میخورد شما میباختین این بازی نوستالژی اولین بازی ای بود که برای گوشی های موبایل ساخته شد و افراد میتونستن اون رو تجربه کنن

مطالعه کنید : نحوه سازی بازی بازی سازی با برنامه نویسی

بازی های پلی استیشن به زودی در گوشی های هوشمند قابل دسترسی خواهند بود

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمندما تاریخچه بازی های ویدیویی رو براتون گفتیم از طرفی اولین بازی ای که روی گوشی های موبایل اجراشد هم بهتون معرفی کردیم اما امروزه با پیشرفتی که در زمینه ساخت گوشی های موبایل حاصل شده این دستگاه ها نسبت به قبل بسیار قدرتمندتر شدن و با توجه به پیشرفتی که در ساخت پردازشگر های این دستگاه ها شده میتونن اطلاعات زیادی رو در لحظه پردازش کنن و این روند پیشرفت به حدی رسیده که شرکت های بازی سازی میخوان کاری کنن که بازی های پلی استیشن روی گوشی های موبایل هم قابل تجربه کردن باشه و با توجه به کاربران زیادی که وجود دارن یعنی افرادی گوشی های موبایل دارن خیلی بیشتر از کسانی هستند که کنسول پلی استیشن دارن این ایده حتما به صرفه خواهد بود .


به عنوان نویسنده این وبلاگ شخصا دوست دارم یک سری بازی های نوستالژی و قدیمی مثل medal of honor 1 یا pepsiman رو دوباره تجربه کنم و مطمئنا شما هم دوست دارید بازی هایی ازین قبیل رو تجربه کنید یا حتی بازی هایی پیشرفته تر مثل God Of war 1 یا 2 برای همین شرکت سنی به نظر فکر خوبی کرده اگر میخواید بپرسید که چطور میشه این کار رو کرد باید بهتون بگم که با پیشرفت علم برنامه نویسی سیستم هایی که بازی روش سواره رو کامل از اول برنامه نویسی میشن و برای موبایل از اول ساخته میشن . یعنی بازی های ویدیو بر اساس سیستم عامل اندروید یا IOS مجددن از اول برنامه نویسی میشن .مطالعه کنید : ساخت بازی موبایل

مطالعه کنید : برنامه نویسی اندروید صفر تا صد برنامه نویسی اندروید

بیاید بررسی کنیم که شرکت سونی چه خوابی برامون دیده:



تصور کنید مجبور هستید بازی پلی استیشن مورد علاقه خود را در حال حرکت انجام دهید؟ بدون هیچ زحمتی برای اتصال به تلویزیون یا دستگاه داشبورد خود؟ درست بر روی دستگاه تلفن همراه خود، گوشی هوشمند شما؟ بازی‌های معروف پلی استیشن متعلق به سونی انترتینمنت برای بسیاری از گیمرها، به ‌ویژه دوستداران بازی‌های اکشن، فوتبال و ماجراجویی، محبوب است. PS1، PS2 و PS3 موفقیت های PS4 گواه روشنی بر این موضوع است.



با توجه به همین دو نکته ای که گفته شده شرکت سونی به نظر قصدی جدی برای اجرای بازی های ویدیو شرکت خودش بر روی گوشی داره برای همین باید منتظر اتفاق های جذابی در این باره باشیم.


سند محرمانه سونی

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمندطبق یک سند محرمانه، سونی قرار است خط مایکروسافت و اپل را برای راه‌اندازی سرویس بازی ابری PlayStation Now خود بر روی تلفن‌های همراه انتقال دهد، حرکتی که قطعاً موج‌های مثبتی را در بین گیمرها ایجاد می‌کند. در این سند آمده است که "این سرویس در ابتدا بیش از 450 بازی PS3 را استریم می کند و عناوین PS4 را دنبال می کند."

سیاست های سونی

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمنداپل در مراحل اولیه توسعه «Apple Arcade» به گسترش « PlayStation Now» از جمله Xbox Game Pass اشاره کرده بود. اگرچه Arcade آنطور که انتظار می‌رفت در سال 2019 راه‌اندازی نشد و همچنان گزینه استریم را شامل نمی‌شود ، این شرکت PlayStation Now را نشان‌دهنده تغییر گسترده‌ تر به سمت اشتراک‌های بازی می‌داند. دلیل اینکه سونی علی ‌رغم این گزارش‌ها بازی‌ها را برای کاربران گوشی‌های هوشمند استریم نمی‌کند ، ممکن است هنوز یک سوال پاسخ داده نشده باشد ، اما طبق گزارش‌ها ، ترکیبی از PlayStation Now و PlayStation Plus در بهار 2022 است ، اما در این گزارشات اشاره درستی به دسترسی موبایل نشده است. بسیاری از عوامل ممکن است این تصمیم را پیش بینی کرده باشند ، بخشی ازپیش بینی ها این است که سونی ممکن است نخواهد سیاست های اپل را با مسدود کردن برنامه های بازی ابری آزمایش کند. پیشنهاد دیگر ممکن است این باشد که ممکن است چالش‌های فنی بسیار آشنا مانند تطبیق عناوین متمرکز بر گیم‌ پد با صفحه‌های لمسی یا اطمینان از پخش جریانی قابل اعتماد در اتصالات سلولی داشته باشد. این سرویس ابتدا بازی‌های PS2 و PS3 را روی تلویزیون‌های هوشمند، پخش‌کننده‌های Blu-ray و PS3 و PS Vita پخش می‌کرد، اما در اواخر سال 2017، مجبور شد تمام پلتفرم‌های اصلی را قطع کند تا تمرکز خود را روی پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی تغییر دهد. در حالی که اخیراً استریم 1080p و کلاینت PS5 را اضافه کرده است، هرگز در اندروید، iOS یا مک ارائه نشده است.



تعداد کمی از بازی‌های PS4 در ژوئیه 2017 در PlayStation Now راه‌اندازی شدند ، اما این سرویس (در حال حاضر فقط بازی‌های) PS3 است ، که نشان می‌دهد اپل در مورد چیزی فراتر از انتقال به سمت موبایل اطلاعاتی دریافت کرده است.مطالعه کنید : بررسی سیستم عامل ios ساختار ios چیست ؟

پرفروشترین پلی استیشن خانگی

بازی های پلی استین بر روی گوشی های هوشمنداولین کنسول پلی استیشن که در دسامبر 1994 در ژاپن منتشر شد و بعداً در سال 1955 در سطح جهانی به یکی از پرطرفدارترین بازی های ویدیویی در جهان تبدیل شد. پلی استیشن 2 پرفروش ترین کنسول خانگی تا به امروز است که تا پایان سال 2012 به بیش از 155 میلیون دستگاه فروخته است.



اما دلیل این که کنسول های بازی پلی استیشن 2 به پرفروش ترین کنسول های تاریخ تبدیل شدند چیست؟ یکی از بزگترین دلیل های این موضوع بازی های جذاب و متنوعی بود که برای این نسل از صنعت گیم ساخته شد برای همین مردم اشتیاق زیادی برای خرید این کنسول داشتن و حالا قرار است که ما این بازی های جذاب رو دوباره و این بار به شکلی متفاوت تجربه کنیم.