مشاوره رایگان

دسته بندی:تکنولوژی
تاریخ انتشار:جمعه 15 اردیبهشت 1402
نویسنده:امیر علی رستمیان

تاثیر هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی در بازار یابی

هدف وبلاگ

در این وبلاگ از شرکت برنامه نویسی وارنا میخواهیم راجب هوش مصنوعی و تاثیر اون در بازاریابیصحبت کنیم و اینکه چطور میشه با هوش مصنوعی کسب و کار رو رونق داد یا حتی بازار های مالی بررسی کرد و نتیجه گرفت که چطور میشه در بورس به صود رسید

مطالعه کنید : هوش مصنوعی چیست

مطالعه کنید : طریقه های رشد کسب و کار

مروری بر هوش مصنوعی

مروری بر هوش مصنوعی

بیتید اول از همه بررسی کنیم که هوش مصنوعی چطور کار میکنه و یعنی چی ؟ هوش مصنوعی به زبان ساده شبکه بسیار گسترده و به هم پیوسته هستن که از ولحد های خیلی کوچکی ایجاد شدن که هر یک از این واحد ها توانایی انتقال و ارسال داده ها و اطلاعات به دیگر واحد ها رو داره شبکه هوشمصنوعی توانایی یاد گرفتن داره یعنی میتواند نتایجی که توسط اتفاق های گذشته رخ داده رو در خودش داشته باشه و با تکرار مشابه اون اتفاق میتونه تصمیم بگیره که چه کاری انجام بده برای مثال سیستم هایی ساخته شدن که با شما سنگ کاغذ قیچی باز میکنند و بعد از 20 دست بازی دیگر امکان شکست دادن اون سیستم توسط شما به صفر منیرسد و این یعنی سیستم یاد میگیرد که شما چطور بازی میکنید البته این ساده ترین سیستم های هوش مصنوعی ای هست که امروزه در جهان داره ساخته میشه از سیستمهای هوش مصنوعی قوی تر در حرکات نظامی یا بازار های بزرگ مالی استفاده میشه

مطالعه کنید : هوش مصنوعی چیست؟کاربرد های هوش مصنوعی

اما گروه برنامه نویسی وارنا در این وبلاگ به صورت ویژه تاثیر هوش مصنوعی رو در بازاریابی بررسی میکنه

چگونه راه‌حل‌های هوش مصنوعی بر بازاریابی تأثیر می‌گذارد

چگونه راه‌حل‌های هوش مصنوعی بر بازاریابی تأثیر می‌گذارد

در جامعه امروزی، اکثر مردم روزانه زمان زیادی را صرف نگاه کردن به دستگاه‌های تلفن همراه خود می‌کنند. به‌طور طبیعی، این منجر به افزایش توجه به تلفن‌های همراه، مرورگرها و موارد مشابه شده است، بنابراین، طبیعی است که بازاریابان دیجیتال نیز استراتژی‌های خود را به سمت استفاده مشتریان از تلفن‌های همراه متمایل می‌کنند. یکی از فناوری‌هایی که به‌ویژه حوزه بازاریابی را در این زمینه تغییر داده است، هوش مصنوعی است.
دقت و کارایی در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و توانایی پشتیبانی از چندین دستگاه هوشمند دلیلی است که فناوری هوش مصنوعی بیشترتوسط بازاریابان پیاده‌سازی می‌شود. درنتیجه،هم شرکت‌های بزرگ وهم کسب‌وکارهای تجاری در صنعت‌های مختلف ، اکنون از این فناوری برای ارائه رضایت‌مندی بالا و جذب بیشتر مشتری استفاده می‌کنند.هوش مصنوعی به ابزاری مفید برای توانمندسازی بازاریابان دیجیتال با بینش‌های لازم برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی مؤثر تبدیل‌شده است. شناخت بیشتر مشتریان هدف خود به این معنی است که بازاریابان می‌توانند از دانش عمیق خود برای ایجاد استراتژی‌های قدرتمند برای دستیابی به مشتریان در زمان، مکان و روش مناسب استفاده کنند.
هوش مصنوعی فضای بازاریابی را تغییر می‌دهد و در اینجا چندراه برای دستیابی به آن وجود دارد.

بالا بردن انگیزه مصرف‌کننده

بالا بردن انگیزه مصرف‌کننده

بهترین راه برای پیش‌بینی اقدامات آینده مشتری، نگاه کردن به گذشته آن‌ها است. باهوش مصنوعی، بازاریابان می‌توانند مشتریان خود را تجزیه‌وتحلیل کنند تا مشخص کنند که آن‌ها بیشتر در برابر رفتارهای گذشته خود چه واکنشی نشان خواهند داد. اما، البته، این بدان معنی است که یک بازاریاب باید به دنبال بهترین راه برای ایجاد یک مسیر فروش باشد. یک مثال عالی، بالا بردن انگیزه مصرف‌کننده است، جایی که ML و AI باهم کار می‌کنند تا درباره رفتار خرید مشتری بیاموزند و از آن برای یافتن مواردی که بر بالا بردن انگیزه مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد استفاده کنند.
این ویژگی هوش مصنوعی به بازاریاب کمک می‌کند تا ازآنچه می‌تواند برای جذب مشتری استفاده کند حتی بدون پیشنهاد تخفیف یا تخفیف 30 درصدی، مشتری را جذب کند. وقتی تلاش و زمان صرف شده برای ایجاد یک تیم بازاریابی بامهارت برای انجام این نوع پیش‌بینی را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست. بااین‌حال، باهوش مصنوعی، می‌توانید به‌سرعت اطلاعات حیاتی را جمع‌آوری کنید.

بهینه‌سازی زمان ارسال ایمیل

بهینه‌سازی زمان ارسال ایمیل

یک را مهم برای اطمینان از اینکه ایمیل شما به باز دید بالایی برسد ، اطمینان از ارسال آن در زمان مناسب است شخصی‌سازی محتوای ایمیل هر آنچه می‌خواهید بگویید، اما اگر گیرنده ایمیل را باز نکند چه ؟ به همین دلیل مهم است که زمان ارسال ایمیل خود را بهینه کنید و هوش مصنوعی را به تصویر بکشید.
در این مورد، هوش مصنوعی تاریخچه باز شدن ایمیل و نرخ بازدید ایمیل را در نظر می‌گیرد و از اطلاعات آن برای ایجاد یک تحلیل الگوی هوشمند استفاده می‌کند. این به بازاریابان کمک می‌کند تا مناسب‌ترین زمان را برای ارسال ایمیل به یک فرد و گروه بزرگی از افراد در یک بخش تعیین کنند.
برای بازاریاب بسیار مهم است که بدانند مشتریان چه زمانی را ترجیح می‌دهند تا ایملیشان را بخوانند. و این باعث می‌شود که بازاریابان ایمیل‌های بیشتری ارسال کنند .به‌عنوان‌مثال، میانگین نرخ ایمیل‌های ارسال‌شده در زمان مناسب با استفاده از ابزار هوش مصنوعی بیش از 32 درصد و نرخ کلیک 6.5 درصد است.

شخصی‌سازی توصیه محصول

شخصی‌سازی توصیه محصول

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا جدا از ایجاد انگیزه و تشویق کردن مشتری ، یک استراتژی توصیه محصول مناسب و مؤثر ایجاد کنند. این روزها، مصرف‌کنندگان بیشتر به دنبال برندهایی هستند که به خواسته‌های آن‌ها توجه کرده و بر اساس آن ارائه داده شود. این‌یک راه مطمئن برای جلب نظر مشتریان و وفادار ساختن آن‌ها به برندتان است، زیرا دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهند به آن‌ها می‌دهید.
با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، بازاریابان می‌توانند از الگوریتم‌هایی برای تبدیل داده‌های تعامل مشتری خود به توصیه‌های محصول مناسب برای هر مشتری استفاده کنند. این بدون شک منجر به تبدیل مشتری وفادار می‌شود. با بررسی تمایل مشتری به محصولات خاص و الگوهای رفتاری آن‌ها از طریق هوش مصنوعی، بازاریابان ناخواسته‌های شخصی مشتری به‌روز می‌مانند و مجموعه مناسبی از توصیه‌ها را در زمان واقعی ایجاد می‌کنند.

ایجاد کمپین‌های بازاریابی داده محور

ایجاد کمپین‌های بازاریابی داده محور

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی این است که به‌خوبی درک می‌کنند که مشتریان هدف چگونه تصمیمات خرید می‌گیرند و رفتار آن‌ها را با تجزیه‌وتحلیل عادات خرید آنلاین پیش‌بینی می‌کنند.
با فناوری هوش مصنوعی، ایجاد کمپین‌ها و تبلیغات روشنگر، مؤثر و ویژه مصرف‌کننده به روش بازاریابی هوش مصنوعی آسان‌تر است. داده‌ها از نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، فعالیت‌های عمومی آنلاین و جستجوهای کلیدواژه برای توسعه یک استراتژی بازاریابی هوشمند جمع‌آوری می‌شوند.

جستجوهای پیشرفته و بهبودیافته

جستجوهای پیشرفته و بهبودیافته

هوش مصنوعی در کنار کلان داده‌ها کار می‌کند و الگوهای جستجو را مطالعه می‌کند تا به بازاریابان بینش بیشتری نسبت به حوزه‌هایی که قرار است تلاش‌های بازاریابی خود را روی آن متمرکز کنند، بدهد. این تضمین می‌کند که مصرف‌کنندگان اکنون می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند در وب سریع‌تر از قبل پیدا کنند.

صرفه‌جویی در وقت و زمان

صرفه‌جویی در وقت و زمان

توانایی هوش مصنوعی برای پردازش سریع داده‌ها به این معنی است که می‌تواند زمان زیادی را برای بازاریاب در حین جستجو (کاهش قیف فروش) صرفه‌جویی کند. همچنین می‌تواند مقادیر زیادی داده را تفسیر و ذخیره کند درنتیجه زمان زیادی که بازاریابان صرف تحقیق دستی می‌کردند صرفه‌جویی کند و درعین‌حال با رفتارهای کاربر سازگار شود.

بالا بردن تجربه کاری

هوش مصنوعی در بازار یابی

هوش مصنوعی می‌تواند تجربه مشتری را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد. به‌عنوان‌مثال، چت ربات‌ها در چندین وب‌سایت شرکت بسیار موردتوجه قرارگرفته است . علاوه بر این، به‌عنوان نماینده خدمات مشتری به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و اولین تغییرات عالی از خدمات شرکت را به مشتری می‌دهد.
با چت بات‌ها، بازاریابان برنامه‌ای دارند که همیشه آماده پاسخگویی به سؤالات از طریق وب‌سایت و مشاهده نظر خریدار در حین جمع‌آوری و تفسیر اطلاعات مذکور است. کمکی که بازدیدکننده سایت ممکن است به آن نیاز داشته باشد را درک می‌کند و می‌تواند به‌طور مناسب پاسخ دهد. ازاین‌رو، می‌تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و نقشی حیاتی در تبدیل آن‌ها ایفا می‌کند.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی در بازار یابی

هوش مصنوعی ابزاری باورنکردنی است که به بازاریابان کمک می‌کند تا درک خود را از مخاطب هدف بهبود بخشند، در زمان و تلاش صرفه‌جویی کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند. این در حال تغییر عرصه بازاریابی دیجیتال است و بازاریابان می‌توانند از آن برای افزایش بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاری بازاریابی خود استفاده کنند.