مشاوره رایگان

دسته بندی:آموزش برنامه نویسی
تاریخ انتشار:پنج شنبه 11 اسفند 1401
نویسنده:مرتضی رستمیان

آموزش نصب Sass

قبل از اینکه به آموزش نصب sass بپردازیم ، بهتر است کمی با آن آشنایی پیدا کنیم. Sass یک پیش پردازنده (preprocessor) برای CSS میباشد. در واقع Sass یک نسخه ی پیشرفته تر از Css خام میباشد که به ما کمک میکند تا کد های Css را با سرعت و امکانات بیشتری استفاده کنیم. امروزه به ندرت دیده میشود که برنامه نویسان Front-End حرفه ای ، از Css خام برای طراحی UI سایت خود استفاده کنند و در این میان ، Sass به عنوان محبوب ترین و پرکاربرد ترین پیش پردازنده برای Css قد علم کرده است. در این مقاله از گروه برنامه نویسی وارنا، به آموزش نصب Sass میپردازیم.

نصب Sass از طریق خط فرمان

برای نصب Sass میتوان از نرم افزار هایی نیز استفاده کرد اما بهترین روش ، نصب مستقیم آن از طریق خط فرمان بر روی سیستم میباشد. پس با ما همراه باشید.

نصب node.js

قبل از اینکه بتوانیم به نصب Sass بپردازیم ، باید یک بسته مدیریت پکیج داشته باشیم که بهترین آنها Node.js میباشد که پیشنهاد خود گروه توسعه ی Sass نیز میباشد. برای نصب پکیج هایی مانند Sass ، بسته ی مدیریت پکیج ، الزامی میباشد. ابتدا از سایت Node.js نسبت به دانلود نسخه ی مناسب خود اقدام کرده و سپس به نصب آن بپردازید . نصب خیلی ساده ای دارد و معمولا به مشکلی برنخواهید خورد.سپس با وارد کردن قطعه کد زیر در Cmd که شماره نسخه ی نصب شده ی Node.js را نشان میدهد ، از نصب شدن آن اطمینان حاصل نمایید.

node -v   

دوره ی آموزش Sass و Tailwind وارنا

ما در گروه برنامه نویسی وارنا ، دوره ی اختصاصی آموزش Tailwind و Sass آماده کردیم که ازصفر تا صد اون و تموم فوت و فن های استفاده از کلاس هایش رو بهت آموزش میدیم .اگر میخوای تیلویند و Sassرو کامل یاد بگیری ، این دوره ی آموزشی رو از دست نده.

نصب Sass

حالا به راحتی با اجرا کردن قطعه کد زیر ، پکیج Sass نصب خواهد شد:

 npm install -g sass   

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که Sass نصب شده است ، شماره نسخه ی نصب شده از آن را با کد زیر مشاهده کنید:

 sass --version  

Sass با موفقیت نصب شد

تبریک میگم ! شما موفق شدید Sass را بر روی سیستم خودتان نصب کنید و از امکانات جذاب آن لذت ببرید. در صورت نیاز به روش های نصب از طریق نرم افزار های مختلف و یا اطلاعات بیشتر ، میتوانید به سایت مرجع Sass مراجعه نمایید.

آموزش و استخدام در وارنا

آیا میدانستید که شما میتوانید این Sass و Tailwind جذاب و دوست داشتنی رو از صفر تا صد با دوره ی آموزشی که گروه برنامه نویسی وارنا تدارک دیده ، یاد بگیری ؟ خبر خوب همینجا به پایان نمیرسه. شما میتوانید پس از پایان دوره و کسب نمره ی قبولی ، با شرکت وارنا همکاری کنید و پروژه ی طراحی قالب UI دریافت کنی. همین حالا ثبت نام کن . فرصت رو از دست نده !