مشاوره رایگان

دسته بندی:آموزش برنامه نویسی
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 بهمن 1401
نویسنده:مرتضی رستمیان

بهترین کتاب خانه های component برای tailwind-css در سال 2023

در این مقاله از گروه برنامه نویسی وارنا ، نگاهی می اندازیم به بهترین کتاب خانه های component برای tailwind-css

همانطور که با tailwind آشنایی دارید و در دوره ی آموزشی Tailwind وارنا آموزش داده شده است ، کتابخانه ای برای css میباشد که اولویتش ، استفاده ی سودمند و کاربردی از css میباشد. بدین صورت که برخلاف bootstrap یا bulma ، که کامپوننت های آماده ی از پیش تعریف شده دارند ، کلاس های اولیه مانند margin و padding را در اختیار شما قرار میدهد تا خودتان ، کامپوننت مد نظرتان را طراحی کنید. این ویژگی ، به برنامه نویسان ، انعطاف پذیری و اختیار عمل بیشتری میدهد تا بتوانند کامپوننت های مد نظرشان را شخصی سازی کنند.این7 کتابخانه به شرح زیر میباشند:

  • 1- Tailwind Elements tailwind elements

    این کتابخانه رایگان میباشد و بیش از 500 کامپوننت آماده دارد که تمام نیاز های شما را پوشش خواهد داد. این کامپوننت ها با فریمورک bootstrap طراحی شده اند اما به مراتب طراحی و دیزاین جذاب تری دارند و کاربردی تر میباشند.

  • 2- Tailwind Templates Tailwind Templates

    این کتابخانه ها شامل مقدار زیادی کامپوننت های پولی و رایگان میباشد. تیم توسعه دهنده ی این کتابخانه ، پروژه های پکیج وکتابخانه ای دیگری مانند Lineicons و UIdeck را نیز توسعه داده است. همچنین بالای 20 Template آماده برای کسب و کار های مختلف از جمله استارت آپ ها در این کتابخانه موجود است.

  • 3- Daisy UI Daisy UI

    این کتاب خانه ، یکی از محبوب ترین و شناخته شدین ترین کتاب خانه های تیلویند میباشد که بیش از 3 میلیون بار نصب شده است که حدود 50 کامپوننت کاملا رایگان دارد

  • 4- Hyper UI Hyper UI

    کتابخانه ی Hyper UI کامپوننت های خود را در 3 گروه بازاریابی ، e-commerce و اپلیکیشن ها دسته بندی کرده است. کاملا رایگان میباشد و همچنین کتابخانه ای از کامپوننت های جاوا اسکریپت برای Alpine JS دارد.

  • دوره ی آموزش Tailwind وارنا

    ما در گروه برنامه نویسی وارنا ، دوره ی آموزشی مخصوص تیلویند آماده کردیم که ازصفر تا صد اون و تموم فوت و فن های استفاده از کلاس هایش رو بهت آموزش میدیم .اگر میخوای تیلویند رو کامل یاد بگیری ، این دوره ی آموزشی رو از دست نده.

  • 5- Flowbite Flowbite

    flowbite بیش از 450 UI components ، صفحه و سکشن های گوناگون طراحی شده با tailwind دارد. تمام کامپوننت های موجود در این کتاب خانه به همراه فایل Figma نیز میباشد که البته رایگان نیست.

  • 6- TailGrids TailGrids

    شامل 500 کامپوننت ، Block ، سکشن و تمپلیت میباشد که اکثر آنها پولی میباشد و شما میتوانید با یک بار خرید این کتابخانه که حدودا 200 دلار قیمت دارد ، به تمام کامپوننت های آن دسترسی پیدا کنید.

  • 7- Tailwind UI Tailwind UI
  • و در آخر میرسیم به Tailwind UI که کتابخانه ی رسمی خود Tailwind میباشد و بیش از 500 کامپوننت را در خود جای داده است. همچنین این کتابخانه شامل قالب ها و Template های متنوعی میباشد که هر یک از آن ها 99 دلار قیمت دارد. گرانترین کتابخانه ی این مقاله میباشد با قیمتی در حدود 300 دلار

کدام کتاب خانه را انتخاب کنیم؟

میدونم که انتخاب بین این کتابخانه های جذاب و متنوع واقعا سخته.پیشنهاد اول من اینه که اگر میتونی هزینه کنی و مشکلی از این بابت نداری ، برو سراغ Tailwind UI.

در غیر این صورت باید نیاز های خود را ارز یابی کنید و متناسب با پروژه ی مد نظرتون ، کتاب خانه ی مناسب را انتخاب کنید

  • محتوا و کامپوننت

    اگر شما یک اپلیکیشن بزرگ باعملکرد های متنوع دارید ، کامپوننت های رایگانی که در Flowbite موجود است برای شما مناسب است.

  • ظاهر جذاب

    اگر شما یک وبسایت دارید که میخواهید دیزاین جذاب تر و چشم نوازی داشته باشد ، از کتاب خانه ی Tailwind Elements استفاده کنید. button ها و form های جذابی در این کتابخانه پیدا خواهید کرد.

  • داکیومنت های بی نقص وکم خطا

    در این دسته بندی ، کتابخانه های Daisy UI و Hyper UI بهترین هستند که داکیومنت های کامل و بدون نقصی را برای کامپوننت های خود ارائه کرده اند. همچنین سرعت اجرا وبارگزاری بیشتری نسبت به کتابخانه های دیگر دارند.

  • نتیجه گیری نهایی

    برای انتخاب کتاب خانه ی مناسب Tailwind-css ، همه چیز به اولویت ها ونیاز های شما بستگی دارد. پیشنهاد میکنم که همه ی آن ها را حداقل برای یک بار امتحان کنید تا مناسب ترین کتابخانه را برای خود انتخاب کنید.

دوره ی آموزش Tailwind وارنا

آیا میدانستید که شما میتوانید این Tailwind جذاب و دوست داشتنی رو از صفر تا صد با دوره ی آموزشی که گروه برنامه نویسی وارنا تدارک دیده ، یاد بگیری ؟ خبر خوب همینجا به پایان نمیرسه. شما میتوانید پس از پایان دوره و کسب نمره ی قبولی ، با شرکت وارنا همکاری کنید و پروژه ی طراحی قالب UI دریافت کنی همین حالا در  دوره ی آموزشی وارنا ثبت نام کن . فرصت رو از دست نده !