مشاوره رایگان

دسته بندی:رزومه ساز آنلاین
تاریخ انتشار:سه شنبه 22 آذر 1401
نویسنده:مرتضی رستمیان

10 نکته مهم برای نوشتن رزومه کاری

رزومههدف وبلاگ

بخش مهارت های رزومه شما به کارفرمایان نشان می دهد که شما توانایی های لازم برای موفقیت در این نقش را دارید. اغلب، کارفرمایان توجه ویژه ای به بخش مهارت های رزومه شما می کنند تا تعیین کنند که آیا باید به مرحله بعدی فرآیند استخدام بروید یا خیر. در این ولاگ از گروه برنامه نویسی وارنا ، ما 10 مهارت مهم را که باید در رزومه گنجانده شود، و همچنین نکاتی در مورد نحوه بهینه سازی بخش مهارت های رزومه بررسی می کنیم.

مطالعه کنید : آی پی من چند است ؟

مطالعه کنید : فریلنسری چیست؟ چطور فریلنسر بشیم

مطالبی که در این وبلاگ میخوانید

*بررسی موضوع رزومه از زبان جکی میچل *اهمیت رزومه نویسی *10 نکته مهم برای نوشتن رزومه *تجربیات ویژه *مهارت هایی که میتوانید در یک رزومه قرار بدید *سخن پایانیبررسی موضوع رزومه از زبان جکی میچل

بررسی موضوع رزومهسلام به همگی ، به وب سایت وارنا خوش اومدید در این وبلاگ میخواهیم در رابطه با رزومه با شما صحبت کنیم ، که یکی از مهم ترین ابزار های شما برای پیدا کردن یک کار ایده آل است . این وبلاگ با توجه به تجربیات جکی میچل نوشته شده . وی در 15 سال گذشته یکی از بهترین افراد در مبحث مدیریت پروژه فتاوری اطلاعات بوده برای همین میتواند مشاور خوبی در این رابطه باشد



جکی میچل : ما سه هدف آموزشی داریم. امروز خیلی چیزها باید پوشش داده شود، بنابراین من می‌خواهم درست وارد آن شوم. بنابراین اهداف آموزشی که در مورد آنها صحبت می‌کنیم عبارتند از اصلاح طرز فکر شما در مورد رزومه، درک اینکه کارفرمایان چگونه رزومه‌ها را بررسی می‌کنند، و ابزارها و منابع موجود را کشف می‌کنند. پس بیایید مستقیماً وارد زمین شویم و با روشی که شما در مورد رزومه فکر می کنید، چارچوب بندی مجدد را آغاز کنیم.بنابراین این کمی متفاوت است. این کمی متفاوت است، این ممکن است چیزی باشد که شما بچه ها هرگز درباره آن نشنیده اید یا ممکن است داشته باشید، بنابراین مانند یک صاحب کسب و کار فکر کنید. و من می گویم که چون وقتی به هدف رزومه خود فکر می کنید، بهتر است مانند یک صاحب کسب و کار فکر کنید که در حال بازاریابی برای کسب و کار یا برند خود است، چرا؟ چون ما خودمان را بازاریابی می کنیم. بنابراین، اگر به سه رکن بازاریابی فکر می‌کنید، معمولاً این است که مشتری را بشناسد، مثل اینکه به شما اعتماد دارید، و در نهایت باعث می‌شوید که به احتمال زیاد برای خرید محصول یا خدمات شما با شما همراه شوند.مطالعه کنید : رزومه تحصیلی برای اپلای نوشتن رزومه تحصیلی

بنابراین اگر زمانی که در حال ایجاد رزومه خود هستید، خود را در آن چارچوب ذهنی قرار دهید، بدانید، دوست داشته باشید و اعتماد کنید، شانس بیشتری خواهید داشت. بنابراین وقتی در مورد شناخت خود صحبت می‌کنم یا اینکه آنها شما را بشناسند، شما کی هستید و چرا باید به آنها اهمیت دهند؟ مانند شما، کارفرمایان از حل‌کننده‌های مشکل، ارائه‌دهندگان راه‌حل و کارمندان برتر حمایت می‌کنند. با اعتماد به شما، کارفرمایان می‌خواهند بدانند که شما دائماً ظاهر می‌شوید، مشکلات را حل می‌کنید و تأثیر می‌گذارید. بنابراین در اینجا سه ​​سؤال وجود دارد که رزومه شما باید به آنها پاسخ دهد و آنها مستقیماً با دانستن، پسندیدن و اعتماد مطابقت دارند. بنابراین وقتی به رزومه خود فکر می کنید، می خواهید به این سوالات فکر کنید. شما کی هستید؟ چگونه می توانید به من کمک کنید تا مشکلاتم را حل کنم و چرا باید به شما اعتماد کنم؟ پس شماره یک، شما کی هستید؟ شما را بشناسد. داشتن آنها برای شناختن شما شما می خواهید خلاصه کنید و این با خلاصه حرفه ای شما پاسخ داده می شود. چه ارزشی برای میز می آورید؟ چه نتایجی دارید و نقش شما چه تأثیری بر سازمان دارد؟



دوست داشتن شماره دو: مردم تمایل دارند افرادی را دوست داشته باشند که می توانند به آنها کمک کنند، و بنابراین چگونه می توانید مشکلات من را حل کنید؟ چگونه می توانید به من کمک کنید؟ این با تجربه حرفه ای شما پاسخ داده شده است. مشابه آنچه که آنها به دنبال آن هستند یا مهارت های قابل انتقال را برجسته می کنند، چگونه می توانید این مشکل را حل کنید؟ یا مشابه، آیا می توانید این را حل کنید؟ یا قبلا چگونه مشکلات مشابه را حل کرده اید؟ شما می خواستید نشان دهید که چگونه یک مجری برتر هستید، نه با جزئیات زیاد، بلکه جزئیات عمیق را برای مصاحبه ها ذخیره کنید. شما می خواهید آن را برجسته کنید.



و سومین مورد اعتماد است. چرا باید به شما اعتماد کنم؟ این معمولاً با تجربه حرفه ای شما پاسخ داده می شود. مجدداً ارزش و اعتبار شما. اولین سوالی که رزومه شما باید به آن پاسخ دهد، شما کی هستید؟ بنابراین با شروع خلاصه خود، رزومه خود را با عنوان یا بیانیه رزومه شروع کنید. گاهی اوقات با هدف رزومه اشتباه گرفته می شود، یکی از راه هایی است که به وضوح مرتبط ترین مدارک خود را مشخص کنید. توضیحات کوتاه باید به سرعت مجموعه مهارت و اهداف حرفه ای شما را برای هر خواننده ای تبلیغ کند. تیتر کوتاه ترین نسخه است، که در یک سطر به موفقیت های شما اشاره می کند. در یک بیانیه خلاصه، می توانید کمی طولانی تر کنید. یک یا دو جمله معمولاً طولانی است.مطالعه کنید : اهمیت داشتن رزومه

در واقع وقتی رزومه خود را با Indeed Resume می سازید، دو قسمت در بالا وجود دارد. یکی برای عنوان و یکی برای خلاصه. هر دو اختیاری هستند و می توانید انتخاب کنید که آنها را خالی بگذارید یا از یکی یا دیگری یا هر دو استفاده کنید. بنابراین برای شروع، به افتخارآمیزترین لحظات و دستاوردهای شغلی خود و اینکه چه چیزی شما را در محل کار مشخص می کند، فکر کنید. فکر کردن به خلاصه من به عنوان پاسخ به سوال می تواند مفید باشد. چگونه تجربه خود را در یک جمله توصیف می کنید؟ به عنوان مثال، اگر 10 سال سابقه کار به عنوان یک پرستار ثبت شده دارید، احتمالاً فهرست طولانی از دستاوردها را در رزومه خود ایجاد کرده اید و خلاصه ای را برای هر یک از آن ها بیان کرده اید. که مرتبط‌ترین نکات کلیدی را برای یک موقعیت خاص نشان می‌دهد و کارفرما بلافاصله تصویر کاملی از مدارک شما ارائه می‌دهد. شرح شغلی که در نظر دارید را با دقت بخوانید. آیا آنها نیاز به گواهینامه خاص یا سالها تجربه دارند؟ عنوان شما جایی است که به کارفرمای خود اطلاع دهید که آن شرایط را برآورده کرده اید. ممکن است بخواهید از یک هدف رزومه استفاده کنید. در عوض، اگر به دنبال تغییر در صنعت جدیدی هستید، این به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را که ممکن است هنوز نتوانید در مهارت ها یا تجربه خود فهرست کنید، جذب کنید. بنابراین شماره دو، سوال دوم که رزومه شما باید به آن پاسخ دهد، چگونه می توانید به من کمک کنید یا مشکلات من را حل کنید؟ بنابراین شما قبلا مشکلات را حل کرده اید، از تجربه کاری خود استفاده کنید. مطمئناً می خواهید از تجربه کاری خود استفاده کنید. بنابراین چالش ها را مشخص کنید و نشان دهید که چگونه به آنها برخورد می کنید و چگونه به حل آنها کمک می کنید. همانطور که گفتم، وادار کردن آنها به دوست داشتن شما، شناختن و اعتماد به شما. شما واقعاً می خواهید نشان دهید که چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید.

مطالعه کنید : نحوه رزومه نویسی

بنابراین برخی از پروژه هایی که شما مسئولیت آنها را بر عهده داشتید یا یکی از شرکت کنندگان کلیدی در آنها بودید چیست؟ چگونه کمک کردید؟ نتایج چه بود؟ روی بردهای خود تمرکز کنید چه تاثیراتی داشتی؟ این را تا حد امکان کمیت کنید. اگر در حال تغییر شغل هستید، برخی از مهارت های قابل انتقال که می توانید در اینجا نشان دهید کدامند؟ چگونه می توانید با این فرصت جدید تشابهاتی را ترسیم کنید؟ بنابراین، اینها برخی از چیزهایی هستند که وقتی به این فکر می کنید که چگونه می توانم مشکل آنها را حل کنم، می خواهید به آنها فکر کنید. و قطعاً به شرح شغل برگردید، به نوعی بین خطوط بخوانید که مشکلی که آنها به دنبال شخصی برای حل آن هستند چیست. بنابراین تجربه کاری، توجه را به دستاوردهای مهم جلب کنید. برای اندازه گیری تاثیر خود از اعداد استفاده کنید. از زبان فعال استفاده کنید، از کلمات کلیدی در آگهی های شغلی استفاده کنید. پس بیایید کمی به آن بپردازیم. بنابراین به جای فهرست کردن وظایف شغلی خود در بخش تجربه، به دستاوردهای مهم توجه کنید. سه یا چهار دستاورد مهم خود را در هر نقشی که داشته اید انتخاب کنید. شما یک لیست لباسشویی نمی‌خواهید، بلکه می‌خواهید واقعاً مواردی را داشته باشید که تأثیر داشته و به موقعیتی که می‌خواهید بسیار مرتبط هستند، داشته باشید. برای اندازه گیری تاثیر خود از اعداد استفاده کنید. در صورت امکان، شامل دستاوردهای عددی خاص می تواند به کارفرمایان کمک کند تا ارزش مستقیم شما را به طور مستقیم برای شرکت خود درک کنند. باز هم مردم اعداد را دوست دارند. آنها می خواهند اعداد را ببینند، می خواهند معیارها را ببینند. بنابراین، یک مثال از آن، توسعه فرآیندهای جدید برای درخواست منابع، کاهش زمان تکمیل تا 10٪ است.



می خواهید از زبان فعال نیز استفاده کنید. چطوری این کار را انجام میدهی؟ شما با استفاده از افعال عملی برای توصیف دستاوردهای حرفه ای خود تأثیر قوی تری می گذارید. برخی از نمونه‌ها شامل، توسعه، ذخیره، رانندگی و مدیریت می‌شوند. از کلمات کلیدی موجود در آگهی های شغلی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که رزومه شما با آنچه کارفرمایان به دنبال آن هستند مطابقت دارد. حتماً آگهی های شغلی مورد علاقه خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی در رزومه شما گنجانده شود. در صورت امکان، از آن کلمات کلیدی در دست آورد های سابقه شغلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شرح شغل به اهمیت تعیین سهمیه های فروش اشاره می کند، می توانید اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه در گذشته سهمیه ها را برآورده کرده اید یا از آن فراتر رفته اید را درج کنید. ممکن است اصطلاحات در صنعت تغییر کرده باشد، پس حتماً زبان را بررسی کنید. حتما بررسی کنید که زبان شما بر این اساس به روز شده باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است چندین سال پیش در کانال های بازاریابی جدید تجربه داشته باشید، اما اکنون، ما به آن بازاریابی رسانه های اجتماعی می گوییم. شما می خواهید مطمئن شوید که با اصطلاحاتی که در زبان امروزی استفاده می شود، همسو هستید. و یک یادداشت در اینجا اگر بیش از 10 سال تجربه داشته اید، سعی کنید تجربه خود را فقط هفت تا 10 سال در لیست قرار دهید. و برای من، این هنوز کمی دقدقه می آورد. من به مشتریانم توصیه می‌کنم بسته به نقشی که برای آن می‌روید و همچنین سطح آن، 5 تا 7 سال ادامه دهند. بنابراین، برعکس، اگر کمتر از پنج تا هفت سال و تجربه دارید، می‌توانید تنها بخشی از تجربه های خود را اضافه کنید. فقط در صورتی که مهارت های قابل انتقال را نشان دهد آن را درج کنید. هنوز مزایای کار خود را برجسته می کند. بنابراین در اینجا سه ​​مثال وجود دارد و ما می خواهیم نشان دهیم که چگونه می توانیم این را به تفصیل بیان کنیم. و از افعال عملی استفاده کنید، و این را واقعاً تأثیر بگذارید.



باز هم، شما می خواهید کلماتی را وارد کنید که تاثیرگذار باشند. فقط با فهرست کردن این کلمات کلیدی بخواهید نشان دهید و فکر کنید که فقط به این دلیل که شما از کلمات کلیدی استفاده کرده اید موفق خواهید بود ، خبر اینطور نیست . شما می خواهید اطلاعات بیشتری ارائه دهید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ بنابر عبارات بالا، این عباراتی که در اینجا داریم، به شما نشان میدهیم که چگونه می توانید با استفاده از کلمات کلیدی در رزومهخود تأثیر داشته باشید. بنابراین تماس‌های تلفنی پاسخ‌دهی شده از سوی مشتریان می‌تواند به تماس‌های تلفنی پاسخ‌دهی شده تبدیل شود و خدمات مشتری عالی برای بهبود رضایت مشتری ارائه شود. موجودی سازمان‌یافته می‌تواند به موجودی سازمان‌یافته و بررسی‌شده تبدیل شود تا از سفارش کارآمد، گزارش‌دهی دقیق و هزینه‌های ناب اطمینان حاصل شود. گزارش های حسابرسی شده گزارش های حسابرسی شده برای رفع اختلافات، بهبود دقت و افزایش انطباق با الزامات نظارتی. تفاوت قبل و بعد را ببینید. اگر متوجه شدید که افزودن زمینه و جزئیات به این توضیحات، به شما فرصتی می دهد تا برخی از آن کلمات کلیدی را که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم را با هم ترکیب کنید.



پس بیایید یک قدم دیگر جلوتر برویم. شما می خواهید با کمی کردن این دستاوردها تأثیر قابل اندازه گیری را اضافه کنید تا به کارفرمایان کمک کنید تا دامنه، پیچیدگی و تأثیر کار شما را درک کنند. بیایید به چند نمونه از آن بپردازیم. بنابراین اگر به پاسخگویی به تماس‌های مشتریان برگردیم و جزئیات را اضافه کنیم، به تماس‌های تلفنی پاسخ داده و خدمات عالی به مشتریان را برای بهبود رضایت مشتری ارائه دهیم. بیایید یک قدم دیگر جلوتر برویم. به 100 تماس در روز پاسخ داد و خدمات عالی به مشتریان ارائه کرد که به افزایش امتیاز رضایت از 78٪ به 89٪ کمک کرد. ببینید از کجا شروع کردیم تا جایی که به پایان رسیدیم. آیا تفاوت را میبینید؟ افزودن این جزئیات قابل اندازه گیری قطعاً به رزومه ای که شما دارید قالبیت های چشم گیری میدهد. تاثیری که می خواهید داشته باشید. مورد بعدی موجودی سازمان یافته است. بنابراین اگر به معیارهایی که اضافه می کنیم بپریم، آنها سازماندهی شده اند. سپس موجودی به ارزش 2 میلیون دلار برای اطمینان از سفارش کارآمد، گزارش دقیق، کاهش 25 درصدی خطاها و صرفه جویی 20000 دلاری در هزینه های ناب بررسی شد. این قطعاً نظر مدیران استخدام را جلب می کند زیرا آنها می خواهند ببینند شما چه کاری می توانید انجام دهید. و آخرین مورد اما نه کم اهمیت ترین، این آخرین نمونه، گزارش های حسابرسی شده است. افزودن طعم به آن گزارش های حسابرسی شده. برای رفع اختلافات دقت را تا 18 درصد بهبود می بخشد و افزایش انطباق با الزامات قانونی، از 15000 دلار جریمه جلوگیری می کند. شرکت ها می خواهند بدانند که شما می توانید در پس انداز پول آنها کمک کنید. بنابراین اینها برخی از کارهایی است که می توانید انجام دهید تا تأثیر بیشتری داشته باشید. پس بیایید به نمایش مهارت‌های خود برویم، از بخش تعیین‌شده برای وارد کردن مهارت‌های حرفه‌ای یا ترجمه‌ای مرتبط استفاده کنیم-- متاسفم، مهارت‌های قابل انتقال. فرقی نمی کند که چگونه آن مهارت ها را به دست می آورید، چه با حقوق و چه کارآموزی، اینها مهارت هایی هستند که شما به دست آورده اید. شما می خواهید آنها را به نمایش بگذارید. فقط می خواهم چیزی را خیلی سریع در اینجا اضافه کنم. چندین مشتری پیش من می آیند، مشتری های زیادی پیش من می آیند و فقط، ما یک تخلیه مغزی انجام می دهیم. و بنابراین، هنگامی که ما در نقطه ای هستیم که روی رزومه کار می کنیم، آنها یک آزمایش مغزی انجام می دهند و سپس من در مورد رزومه با آنها صحبت خواهم کرد زیرا بسیاری از مواقع که من با مردم صحبت می کنم، شما. متوجه خواهند شد که چه چیزی در رزومه خود ندارند. خیلی از ما به کاری که انجام می‌دهیم فکر می‌کنیم، و بررسی های لازم را جهت ببرسی شغلی که داریم روی کاغذ بیاورید اگر برای آن پولی نمی‌گرفتم، مهم نبود. لزوماً اینطور نیست. می‌خواهید مطمئن شوید که مهارت‌هایی را که به دست آورده‌اید، درج می‌کنید، حتی اگر مهارت‌هایی از انجام بالینی وجود داشته باشد. اگر کارآموزی انجام می دادید، هر چیزی شبیه به آن، لطفاً آن مهارت ها را تا زمانی که مرتبط هستند اضافه کنید. بنابراین، اگر برای شغلی درخواست می‌دهید، که در آن یک مهارت خاص اغلب بدیهی تلقی می‌شود، آن را فهرست نکنید. بنابراین برای بسیاری از مشاغل، یک نمونه از آن مایکروسافت آفیس است. به‌عنوان مثال، به‌جای تمرکز بر مهارت‌های آن مهارت، به جای فهرست کردن مایکروسافت آفیس، می‌توانید ماکروها، جداول محوری و vlookups را فهرست کنید. اگر می دانید چگونه این کارها را در اکسل انجام دهید.بنابراین، اگر می‌دانید چگونه از این محصولات اداری معمولی استفاده کنید، اما می‌توانید از آن در سطح پیشرفته استفاده کنید، این به شغلی که می‌خواهید مربوط شود، قطعاً شامل آن می‌شود. اما همچنین مهارت های نرم خود را نشان دهید. وقتی کارفرمایان رزومه شما را می خوانند، به دنبال سرنخ هایی در مورد نوع کارمندی شما هستند. بهترین ویژگی های خود را به آنها نشان دهید.بنابراین به عنوان مثال، نشان دهید که چقدر سازماندهی شده اید یعنی اگر اطلاعات شما در رزومه شما به طور معناداری طبقه بندی شده باشد و به طور طبیعی جریان داشته باشد، در مورد نحوه تفکر و سازماندهی اولویت های شما صحبت می کند.



بنابراین، سوال شماره سه در رزومه شما، چیزی که باید به آن پاسخ دهید این است که چرا باید به شما اعتماد کنم؟ این روزها معمول است که تحصیلات در انتهای رزومه شما ذکر شود. البته استثناهایی در این مورد وجود دارد ، شاید اگر برای شغلی درخواست کنید که به گواهینامه های خاص نیاز دارد، مثلاً در صنعت مراقبت های بهداشتی. یا اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید، هر کارفرما موارد مختلفی را در تحصیلات شما جستجو می کند و آنچه که به دنبال آن هستند بستگی به شرایط شغلی دارد. بنابراین اگر برای شغلی در سطح ابتدایی درخواست می دهید، مدیر استخدام ممکن است بخواهد ببیند که دیپلم دبیرستان یا مدرک دانشگاهی دارید. استخدام کننده ای که به دنبال مدیر یک بخش است ممکن است به دنبال آموزش های تجاری یا مدیریتی مانند MBA باشد. و بنابراین، یک یادداشت سریع در این مورد نیز، اجتناب از پیری. اشکالی ندارد که سال فارغ التحصیلی خود را لحاظ نکنید. اگر در 10 سال گذشته نباشد، قطعاً نمی توانید آن را لحاظ کنید. و یک راه عالی دیگر برای نشان دادن اینکه کارفرمایان می توانند به شما اعتماد کنند این است که در واقع ثابت کنید مهارت های مورد نظر خود را دارید. بنابراین در Indeed، می‌توانید بیش از 50 ارزیابی مهارت‌ها را انجام دهید، که آزمون‌های کوتاهی هستند که توسط روان‌شناسان ایجاد شده‌اند و موضوعات مختلف مرتبط با شغل را پوشش می‌دهند. این می تواند به شما کمک کند تا نشان دهید که مهارت های مورد نیاز یک شغل را دارید، به گونه ای که ممکن است سابقه کاری یا سابقه تحصیلی شما نداشته باشد. به خصوص اگر در تلاش برای تغییر رشته هستید و تجربه واقعی در آن زمینه ندارید. می‌توانید در my.indeed.com به ارزیابی‌های Indeed دسترسی پیدا کنید، فقط به پایین نمایه Indeed خود بروید، پس از تکمیل ارزیابی، می‌توانید نتایج را در رزومه Indeed خود به اشتراک بگذارید. و اگر از امتیاز خود راضی نیستید، می توانید این نتایج را در هر زمان پنهان کنید. اما شما نمی توانید ارزیابی را دوباره انجام دهید. بنابراین مطمئن شوید که وقتی برای اولین بار می روید آماده هستید. و برخی از کارفرمایان ممکن است در واقع به ارزیابی خاصی برای درخواست یک نقش نیاز داشته باشند. اما اگر قبلاً آن را تکمیل کرده اید، به شما کمک می کند در زمان خود صرفه جویی کنید. گواهینامه ها : بیایید کمی به آن ها بپردازیم. گواهی، به طور مشابه یا مدرکی مبنی بر اینکه شما مهارت های خاصی را آموخته اید و بسته به گواهینامه اغلب برای رشته های خاصی مورد نیاز هستید. این احتمالاً یک تعهد بزرگتر برای یادگیری یک مجموعه مهارت جدید است. بنابراین یک گواهینامه می تواند به پیشرفت شغلی در شرکت شما کمک کند و به شما نسبت به سایر نامزدها در بازار برتری دهد. این به کارفرمایان نشان می دهد که شما به خوبی آموزش دیده اید و به رشد حرفه ای در حرفه خود متعهد هستید. بنابراین با توجه به کووید-19 بسیاری از متخصصان در خانه مانده اند، تعداد زیادی گواهینامه وجود دارد که می توانید اکنون به صورت آنلاین دریافت کنید.بنابراین موضوع دیگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم و به آن بپردازیم این است که بفهمیم کارفرمایان چگونه رزومه شما را بررسی می کنند. بنابراین زمانی که در حال ایجاد رزومه خود هستید، برای شما مهم است که رزومه خود را به عنوان یک مدیر استخدام مشاهده کنید. بنابراین می‌دانم قبل از اینکه بگوییم وقتی به رزومه خود فکر می‌کنید، در حال تنظیم مجدد هستید، به این فکر ‌کنید که به عنوان یک کارفرما یا صاحب کسب‌وکار آن را بررسی می‌کنید. بنابراین، زمانی که شما به معنای واقعی کلمه از دیدگاه یک مدیر استخدام فکر می کنید، این کمی متفاوت است.



کارفرمایان به طور متوسط ​​7.4 ثانیه را صرف بررسی یک رزومه می کنند. این مدت زمان بسیار کوتاهی است، زمان بسیار کوتاهی برای جلب توجه آنها. بنابراین رزومه های با عملکرد برتر که در آن استخدام کنندگان بیشتر زمان و تمرکز خود را صرف می کنند، دارای چندین عنصر مشترک هستند. این طرح‌بندی‌های ساده و واضح با سرفصل‌ها، سرصفحه‌ها و بخش‌های مشخص شده مشخص هستند. طرح‌بندی‌هایی که از تمایل خواندن الگوی F و E الگو استفاده می‌کردند، مانند عناوین شغلی پررنگ که توسط فهرستی از دستاوردها پشتیبانی می‌شوند. و یک بیانیه هدف خلاصه در بالای صفحه اول رزومه و فونت های واضح. بنابراین به یاد داشته باشید که می خواهید رزومه خود را طوری تنظیم کنید که ATS پسند باشد، و ATS فقط مخفف یک سیستم ردیابی متقاضی است. بنابراین می‌خواهید رزومه خود را طوری تنظیم کنید که احتمالاً قبل از اینکه توسط چشم انسان خوانده شود، بتواند از طریق یک سیستم ردیابی متقاضی عبور کند.همانطور که گفتم ATS نرم افزاری است که توسط کارفرمایان برای مرتب کردن همه برنامه هایی که در ابتدا برای یک آگهی شغلی دریافت می کنند استفاده می کنند. می گذرد، رزومه آن را به بخش هایی تقسیم می کند تا روند غربالگری و انتخاب را سرعت بخشد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از فرمت های پیچیده رزومه اجتناب کنید، ATS ممکن است در خواندن رزومه های بدون ساختار مشکل داشته باشد. به این معنی که اگر به درستی قالب بندی نشده باشد، ممکن است برخی از اطلاعات مهم شناسایی و نادیده گرفته شوند.بنابراین برای کمک به عبور از ATS، مهم است که شرح شغل را به دقت بخوانید و رزومه خود را مطابق با آن تنظیم کنید. استخدام‌کنندگان و مدیران با استفاده از ATS، رزومه‌ها را فیلتر می‌کنند تا کلمات و عبارات کلیدی خاصی را شناسایی کنند که نشان می‌دهد متقاضی برای این نقش مناسب است. بنابراین کلمات کلیدی را که برای پیشینه و شغل شما اعمال می شود و مهارت های خلاصه رزومه و بخش های تجربه حرفه ای خود را وارد کنید. اجتناب کنید، و این بسیار کلیدی است، از اضافه کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید زیرا ATS آن را از بین می برد. فقط شما نمی خواهید این کار را انجام دهید. بنابراین شما می خواهید از آن به گونه ای استفاده کنید که طبیعی باشد، زبان طبیعی باشد. به جای اینکه فقط کلمات کلیدی را در همه جا پرتاب کنید زیرا فکر می کنید این همان کاری است که قرار است انجام دهید. بنابراین همانطور که قبلا ذکر کردم، چگونه می دانید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید؟ خوب، راه آسان برای انجام این کار این است که بدانید چه مهارت هایی برای شغل مورد نیاز است و شرح شغل را بررسی کنید. بنابراین مهارت‌هایی را که در شرح شغل دارید، انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن‌ها به رزومه شما اضافه شده است. همچنین به نقش های مشابه نگاه کنید، و می توانید آن را نیز دریافت کنید.یکی دیگر از ترفندها یا هک های کوچک این است که متن را از شرح شغل در یک تولید کننده ابر کلمه کپی کنید. می توانید آن ها را به صورت آنلاین به صورت رایگان پیدا کنید. این مولدهای ابر کلمه، شما فقط به معنای واقعی کلمه کپی و پیست می کنید. و ترفند دیگری که از مشتریانم می‌خواهم انجام دهند، از آنها می‌خواهم شرح شغل را بگیرند، آن را در کلمه مولد ابری کپی و جایگذاری کنند، و همچنین کپی را از رزومه خود بیرون بیاورند و آن را در کلمه رزومه ابری پرتاب کنند - کلمه مولد ابر نیز و می توانید مقایسه کنید و مطمئن شوید که کلمات برجسته را دارید. باز هم، همه جا در زبان طبیعی در مکان های مناسب در رزومه خود پرتاب نکنید. ممنون جکی بنابراین هنگامی که محتوای رزومه خود را با تمام کلمات کلیدی آماده کردید، آن را در Indeed قرار دهید. اکنون من فقط این را نمی گویم که من برای Indeed کار می کنم، زیرا بله، مطمئناً می توانید برای مشاغل در Indeed بدون تنظیم رزومه خود در نمایه Indeed خود درخواست دهید. اما شما مزایای رزومه Indeed را از دست می دهید. به این ترتیب، داده ها نشان می دهد که جویندگان کار با رزومه در Indeed، چهار برابر بیشتر از کارفرمایان هستند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. اول از همه، رزومه شما به طور خودکار در قالبی خواهد بود که سازگار با ATS است و می تواند در رایانه های موبایل، تبلت یا دسکتاپ با کارفرمایان به اشتراک گذاشته شود. و بعلاوه اگر می‌خواهید یک نسخه چاپی از رزومه خود داشته باشید، می‌توانید روی دکمه دانلود رزومه در سمت راست نمایه خود کلیک کنید و یک PDF برای شما ایجاد می‌کند تا در هر قالبی که انتخاب می‌کنید ذخیره یا چاپ کنید.در مرحله بعد، با یک رزومه Indeed، به راحتی می توان تنها با چند کلیک برای مشاغل اعمال کرد. حتی از تلفن شما، و این یک گوشی بزرگ است. به کارفرمایان اجازه می دهد شما را پیدا کنند. بیش از 3 میلیون کارفرما در سراسر جهان وجود دارد که از Indeed برای استخدام استفاده می کنند. بنابراین هنگامی که رزومه شما در Indeed به صورت عمومی تنظیم می شود، آنها می توانند شما را جستجو کرده و پیدا کنند. به همان روشی که به فهرست‌های شغلی نگاه می‌کنید، کارفرمایان در پایگاه داده Indeed Resume را به منبع نامزدها برای نقش‌های باز جستجو می‌کنند. آنها برای جستجوی رزومه از دستورهای what و Where استفاده می کنند. بر اساس عنوان شغل یا صنعت و مکان. و سپس جستجو را با استفاده از فیلترهایی در زمینه مدارک تحصیلی، مهارت‌ها و حتی بر اساس اینکه آیا شما یکی از آن ارزیابی‌هایی را که ذکر کردم انجام داده‌اید، اصلاح می‌کنند. و در اینجا یک نکته برای اطمینان از اینکه رزومه شما در مقابل کارفرمایان بیشتری قرار می گیرد، وجود دارد. اگر به‌دنبال یک به‌روزرسانی شغلی جدید هستید، رزومه Indeed شما هر هفته یا بیشتر، حتی فقط یک تغییر کوچک، جویندگان کار با رزومه‌های Indeed که در هفته گذشته به‌روزرسانی شده‌اند، سه برابر بیشتر از آنهایی که نبوده‌اند، با آنها تماس گرفته می‌شود. این به این دلیل است که به بالای نتایج جستجوی کارفرما هدایت می شود و به تازگی به روز شده برچسب گذاری می شود. همچنین به کارفرمایان نشان می دهد که شما فعالانه در حال جستجوی کار هستید. بنابراین اکنون بیایید در مورد منابع دیگری صحبت کنیم که می توانید از آنها برای ارتقاء رزومه خود به سطح بعدی استفاده کنید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یکی از مهمترین نکات در مورد رزومه شما این است که رزومه تمیز و خواندنی آن آسان است. در حالی که قالب بندی رزومه خاص ممکن است بسته به صنعت متفاوت باشد، اینها بهترین روش ها هستند.بنابراین، ابتدا آن را در یک صفحه نگه دارید، مگر اینکه یک مدیر اجرایی یا ارشد باشید. پدرشوهرم در واقع چند هفته پیش مشغول استخدام بود، و به من نشان داد که شخصی یک رزومه 15 صفحه ای برای او فرستاده است، و آن هم برای نقشی در سطح متوسط. او حتی آن را نخواند، فقط مستقیماً به سطل زباله رفت زیرا او گفت که نمی‌خواهد با کسی کار کند که برای وقتش ارزشی قائل نیست. و این همان چیزی است که بود، فقط وقتش را تلف کرد. همچنین حاشیه های شما باید حداقل نیم اینچ، حداکثر یک اینچ باشد. و شما می خواهید از یک فونت آسان برای خواندن در سرتاسر استفاده کنید، اندازه 10-12، به غیر از هدر بخش، که می تواند کمی بزرگتر باشد. و معمولاً می خواهید از فونت sans serif مانند arial، Helvetica یا calibri استفاده کنید. و فراموش نکنید که نام و سرفصل‌های بخش خود را پررنگ کنید، که به تمایلات خواندن الگوی F و E-الگو که جکی قبلاً اشاره کرد کمک می‌کند. بنابراین وقتی می خوانید، از عرض، پایین و آنطرف عبور می کنید.و البته تصحیح. هیچ چیز مانند داشتن اشتباه تایپی در رزومه کاری نشان نمی دهد که کارفرما به جزئیات توجه نمی کند. بنابراین یک نکته برای آن این است که سعی کنید آن را از پایین به بالا بخوانید یا هر جمله را به عقب بخوانید تا خطاهای بیشتری پیدا کنید. و اگر مطمئن نیستید که یک رزومه حرفه ای مدرن چگونه باید باشد، می توانید با مرور الگوهای رایگان در Indeed که بر اساس ترجیحات کارفرما ایجاد شده اند، شروع کنید. هنگام دانلود Indeed Resume خود نیز می توانید به طور خودکار یکی از آن الگوها را انتخاب کنید. نکته دیگر در اینجا، به فرمت فایل و نام فایل خود توجه کنید. بنابراین هنگامی که اسناد برنامه خود را به صورت PDF ذخیره می کنید، قالب بندی اطلاعات حفظ می شود اما از نام و نام خانوادگی خود هنگام ذخیره فایل استفاده می شود. برای مثال FirstName_LastName_Resume.pdf. به نظر یک چیز کوچک است، اما اگر کارفرمایان در حال دانلود رزومه از چندین نامزد هستند، پیدا کردن رزومه شما را برای آنها آسان‌تر می‌کند و هرگز آسان‌تر کردن زندگی مدیران استخدام ضرری ندارد. و دوباره، شما نیازی به بازسازی چرخ ندارید. نمونه‌های رزومه‌ای را که در راهنمای شغلی Indeed داریم، بررسی کنید. پیوند در اینجا با رزومه های انتخاب شده برای انواع نقش ها بر اساس رزومه هایی است که در واقع منجر به تماس کارفرمایان با آن متقاضیان شده است. پس من آن را به جنی می سپارم. ممنون برندی سلام به همه. نام من جنی است، من بخشی از تیم جذب استعدادها در اینجا در Indeed هستم. بنابراین من تجربه زیادی در طی سال‌ها بررسی رزومه‌ها از طرف کارفرما دارم، و امسال از کمک به راه‌اندازی خدمات بررسی رزومه Indeed لذت بردم. ما در اینجا می دانیم که نوشتن و به روز رسانی یک رزومه و درک اینکه چگونه بهترین روش هایی که امروز در مورد آنها صحبت کردیم می تواند در رزومه شما اعمال شود، واقعاً دشوار است. بنابراین خدمات بررسی رزومه ما سه گزینه برای ارتقای رزومه شما با کمک متخصصان به سطح بعدی ارائه می دهد. بنابراین بیایید نگاهی به گزینه ها با جزئیات بیشتر در اینجا بیاندازیم. بنابراین اولین گزینه ای که داریم گزارش رزومه فوری است. بنابراین این گزینه یک اسکن رایگان از رزومه شما ارائه می دهد و یک گزارش فوری برای برجسته کردن زمینه های بالقوه بهبود رزومه شما ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رزومه خود را در وب سایت نشان داده شده در اسلاید آپلود کنید و اسکن کنید و گزارش رزومه خود را دریافت کنید. می توانید از آن گزارش رزومه برای ایجاد تغییرات پیشنهادی در رزومه خود استفاده کنید. تغییرات پیشنهادی می‌تواند شامل مواردی مانند تصحیح املایی و دستور زبان، راه‌هایی برای جلوگیری از برخی از آن دام‌های ATS باشد که در مورد آن صحبت کردیم، مواردی مانند قالب‌بندی، و نکات محتوایی که بر اساس بهترین شیوه‌های رزومه کلی است. اگر مطمئن نیستید که رزومه شما برای کارفرمایان چگونه به نظر می رسد، این یک نقطه شروع واقعا عالی است. ما یک اسکن ATS در آن تعبیه کرده‌ایم، و همچنین برای دریافت برخی از نکات فوری از مواردی که ممکن است قبل از درخواست برای مشاغل در رزومه خود مشاهده نکرده باشید. گزینه بعدی ما بررسی رزومه است. بنابراین بررسی سیستم ما فرصتی برای دریافت مشاوره شخصی و کاربردی از یک ویرایشگر رزومه حرفه ای بر اساس رزومه و مشاغل مورد نظر شما است. کاری که برای این کار باید انجام دهید این است که رزومه خود را به لینک موجود در اسلاید ارسال کنید و به چند سوال پاسخ دهید تا به ایجاد نمایه برای بازبین خود کمک کنید. سپس یک ویدیوی 10 دقیقه ای از بازبین خود دریافت خواهید کرد و چند یادداشت نوشته شده برای کمک به شما در مورد آنچه برای بهبود رزومه خود نیاز دارید، راهنمایی می کنید. و ظرف 2 تا 5 روز آن را برمی گردانید. این یک بازنویسی کامل رزومه نیست، اما شامل مثال‌های مکتوب است که چگونه می‌توانید بهترین روش‌ها را برای تکمیل رزومه خود به کار ببرید. و امیدواریم که مصاحبه‌های بیشتر بیاموزید، یک گزینه واقعاً عالی برای دریافت مشاوره شخصی از یک متخصص در مورد آنچه ممکن است به برجسته‌تر شدن رزومه شما برای کارفرمایان کمک کند، باشد. و توصیه‌های بررسی‌های رزومه قابل تکرار هستند، بنابراین می‌توانید از این توصیه‌ها در طول حرفه‌تان برای کمک به ساخت رزومه‌های موفق در هر مرحله از حرفه‌تان استفاده کنید. و گزینه نهایی ما بازنویسی رزومه است. بنابراین همانطور که به نظر می رسد، این گزینه ای برای بازنویسی کامل رزومه شما توسط رزومه نویس حرفه ای است، اما کاری که باید انجام دهید این است که رزومه خود را در لینک اسلایدها آپلود کنید و به برخی از سوالات پاسخ دهید. باز هم، بنابراین یک نمایه برای نویسنده خود بسازید و به آنها کمک کنید تا رزومه ای متناسب با شما بسازند. نویسنده شما رزومه سازگار با ATS شما را ظرف چهار تا شش روز تکمیل خواهد کرد. و همچنین توضیحاتی در مورد ویرایش ها و پیشنهادات برای شما ارائه می کنند. اگر ترجیح می دهید شخص دیگری این کار را انجام دهد، این یک گزینه واقعا عالی است، ما این را از جویندگان کار زیاد می شنویم. بنابراین، همچنین فرصت بسیار خوبی برای دریافت توضیحی از نویسنده در مورد دلیل ایجاد این تغییرات است، به طوری که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی رزومه شما را برای کارفرمایان نیز متمایز می کند. بنابراین فقط برای جمع بندی، ما اکنون از طریق Indeed سه گزینه برای کمک به شما در رزومه در دسترس داریم. گزینه اول یک گزارش رزومه رایگان است که یک اسکن فوری است که به شما یک گزارش مبتنی بر داده از توصیه هایی برای رزومه شما می دهد. گزینه بعدی اولین مورد از دو گزینه شما برای کار با یک متخصص رزومه است. این سرویس بررسی رزومه ما است و ما یک ویدیو و یادداشت های مکتوب گام به گام از ویرایشگر رزومه را در اختیار شما قرار می دهیم که طی 2 تا 5 روز برای شما ارسال می شود و هزینه آن 19 دلار است. گزینه بازنویسی رزومه یک بازنویسی کامل رزومه از یک رزومه نویس حرفه ای است که طی چهار تا شش روز برای شما ارسال می شود. و 89 دلار قیمت دارد. ما می دانیم که داشتن یک رزومه صیقلی و بهینه برای بازاریابی حرفه ای شما و برای تضمین مصاحبه های بیشتر بسیار مهم است. بنابراین هدف ما این است که به شما کمک کنیم این سه سرویس سریع را با قیمتی منصفانه و متناسب با نیازهای رزومه شخصی خود دریافت کنید. فقط لازم به ذکر است که در حال حاضر خدمات رزومه ما فقط در ایالات متحده در دسترس است، ما امیدواریم که در آینده آنها را بیشتر در سطح بین المللی ارائه دهیم. پس منتظر باشید، لطفا بیایید و ما را بررسی کنید، ما در resume-review.indeed.com هستیم، و ما واقعا دوست داریم به شما در مورد رزومه خود کمک کنیم. مرسی جنی پس اکنون اجازه دهید نگاهی به برخی از سوالات مهمی بیندازیم. بنابراین ابتدا، بیایید انجام دهیم -- وقتی در حال تغییر شغل هستم و تجربه مرتبطی ندارم چگونه رزومه را ساختار دهم؟ جکی، آیا در مورد آن فکری داری؟ قطعا. واقعاً باید بنشینید و به موارد مشابه فکر کنید زیرا اگر به سمت صنعت دیگری حرکت می کنید، باید شباهت هایی وجود داشته باشد به دلیل اینکه به چه چیزی جذب می شوید، چه چیزی دوست دارید، و این معمولاً در هر زمینه ای از زندگی شما مشابه است. . بنابراین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که واقعاً بنشینید و چیزهایی را بنویسید که ممکن است صرفاً به ذهنتان خطور کند، نگران قالب‌بندی چنین چیزی نباشید. من در مورد مجموعه مهارت هایی که شما دارید، یک آزمایش کامل مغز انجام می دهم. چند روز وقت بگذارید، به آن برگردید، مطلقاً همه چیز را بنویسید. به معنای واقعی کلمه کارهایی را بنویسید که در موقعیت فعلی خود انجام می دهید و معتقد نیستید که مهارتی قابل انتقال است. و به آن برگردید و سپس به شرح شغل نگاه کنید و نه تنها به شرح شغل نگاه کنید، اگر برای هر موقعیتی، هر موقعیتی که باشد، الزامات مورد نیاز خود را در گوگل جستجو کنید، ببینید آیا مشابهی با آنچه در حال حاضر دارید پیدا کرده اید یا خیر. و سپس آن‌ها را اضافه کنید، اما مهارت‌های قابل انتقال زیادی وجود دارد، مهارت‌های نرم زیادی که مردم به آن فکر نمی‌کنند و قطعاً می‌توانید اضافه کنید و برجسته کنید. بله، و من فقط به آن اضافه می‌کنم که آموزش‌های تفکر برای ایجاد مهارت‌هایی که برای شغل مورد نیاز است که قبلاً از تجربه گذشته ندارید قطعاً کمک خواهد کرد. و این ممکن است به این معنی باشد که یک برنامه صدور گواهینامه آنلاین یا فقط یک آموزش رایگان آنلاین انجام دهید، اما همچنین می توانید با داوطلب شدن، تجربه ای را ایجاد کنید. بنابراین شاید کاری که می‌خواهید انجام دهید به نوعی مشابه است که می‌توانید داوطلبانه برای یک سازمان غیرانتفاعی فقط برای ایجاد آن تجربه همانطور که جکی اشاره کرد، چه پولی باشد یا نه، شما در آن زمینه تجربه ایجاد می‌کنید. بنابراین، هر کاری که می توانید انجام دهید تا آن را در رزومه قرار دهید، اگر کارآموزی بدون حقوق در اوقات فراغت شما باشد، هر کاری که می توانید انجام دهید تا نشان دهید که در واقع در حال ساخت مجموعه مهارت ها برای رشته جدیدی هستید که می خواهید وارد آن شوید. و ما سوال بعدی را در اینجا انجام خواهیم داد. گفته شده است که هر شغل یا موقعیتی که 10 تا 15 سال سن دارد باید از رزومه شما حذف شود. یعنی 10 تا 15 سال از زمانی که موقعیت قبلی شروع شد یا از زمانی که آنها به پایان رسیدند. به عنوان مثال، اگر شغلی داشته باشم که از سال 2009 تا 2011 ادامه داشته باشد و رزومه 2021 خود را با اطلاعات جدیدتر به روز نگه دارم، آیا آن موقعیت در رزومه من باقی می ماند یا حذف می شود؟ برای من، و اینکه چگونه با مشتریانم کار می‌کنم، این واقعاً مورد به مورد است. بنابراین این یک سکته مغزی گسترده نیست، مطلقاً این کار را نکنید. مواردی وجود دارد که بسته به اینکه چگونه می‌خواهید تجربه و مجموعه مهارت‌ها را نشان دهید، آن را حفظ کنید. بنابراین آنچه را که من در یک قانون کلی از ابتدای این موقعیت می گویم، بنابراین اگر سال 2009 است و می تواند طعمی را به آنچه قبلا دارید اضافه کند، می گویم آن را حفظ کنید. اگر واقعا اینطور نیست، پس می توانید آن را بردارید، می توانید آن را بردارید. یا کار دیگری که می توانید انجام دهید، می توانید بخشی داشته باشید که می گوید تجربه مرتبط یا موقعیت های مربوطه برگزار شده است، و فقط آن را لیست کنید. حتی مزایا و معایبی در انجام این کار وجود دارد. اما اگر یک شرکت معتبر، یک شرکت شناخته شده است که می خواهید آنها را بدانند، هی، من با این شخص یا این شرکت کار کردم، قطعا. شما می توانید لیست کنید، اما فقط همه کارهایی را که در آنجا انجام داده اید فهرست نکنید. این فقط می تواند نقاط گلوله ای از نام شرکت و مدت زمان کار شما در آنجا باشد. بنابراین این یک جایگزین است. من آن را تکرار می کنم. از نظر من، واقعاً یک مورد مرتبط با شغل مورد نظر خاص است، و موقعیت 10 سال پیش به موقعیتی که اکنون برای آن درخواست می دهید مربوط نمی شد. این می تواند یک تصمیم آسان باشد. اگر در آن زمان مرتبط به نظر می رسد، ممکن است چیزی برای ادامه دادن باشد، اما به روشی که جکی ذکر کرد، شاید این بخش تجربه مرتبط تر باشد. و این سوال بعدی مربوط به آن است. اگر یا زمانی که عنوان شغلی جدید و توضیحاتی را به رزومه خود اضافه می کنم، باعث می شود رزومه من بیش از یک صفحه باشد، مگر اینکه قدیمی ترین عنوان شغلی را از سند حذف کنم، آیا راهی وجود دارد که جزئیات عنوان شغلی قدیمی را بدون مرور این موارد حفظ کنم. دو صفحه؟ زیرا قدیمی ترین جزئیات عناوین شغلی هنوز به شغل من مرتبط است. حالا جکی به آن یکی پاسخ داد، من فقط با اضافه کردن آن بخش اضافی که شامل عنوان و شرکتی است که برای آن کار می کردید، و اگر مایلید، تاریخ هایی را که در آنجا کار می کردید، بدون فهرست کردن تمام نکات زیر آن، می دانم. فقط برای اینکه همه چیز مختصرتر باشد و فقط مطمئن شوید که مهارت هایی که در آن زمان ایجاد کرده اید در بخش مهارت شما نیز وجود دارد. کاملا. من نمی خواهم مردم در مورد طولانی بودن رزومه استرس داشته باشند، در مورد آن استرس نداشته باشید. وقتی با مشتریانم کار می‌کنم، آه، فقط باید یک صفحه باشد تا اینکه به آنجا برسیم، تخلیه مغزی، به معنای واقعی کلمه تخلیه مغز. و سپس شما چیزها را از بین می برید. بنابراین بیشتر در مورد کیفیت است، به جای کمیت. همانطور که براندی گفت، رزومه 15 صفحه ای نمی خواهید، قطعاً رزومه 15 صفحه ای نمی خواهید اما بین 1 تا 2 صفحه. من حتی آن را به چهار افزایش دادم، اما بر اساس موقعیت بود. چیزهای خاصی در مورد آن وجود داشت که می توانید و صنایع خاصی وجود دارد که قابل قبول است، اما به این فکر نکنید، خدای من، فقط یک صفحه می تواند یک تخلیه کامل مغز را انجام دهد، و سپس شما شروع به پاک کردن چیزها می کنید. که مرتبط نیستند و سپس ببینید کجا هستید، و می توانید ببینید سپس می توانید مرور کنید و ببینید چه چیزی را می توانید برش دهید. اما تاکید نکنید که باید یک صفحه باشد و من فقط می خواهم این را خیلی سریع اضافه کنم. براندی و جنی، برای همه کسانی که در آن شرکت می کنند، دقیقاً مانند یک نفس عمیق قبل از شروع رزومه خود، زیرا ممکن است طاقت فرسا باشد. شما این کوه بزرگ را در مقابل خود می بینید، اوه من باید کار را بگیرم، باید کار را بدست بیاورم. بیایید اولین قدم را برداریم، همه چیز را روی کاغذ بیاندازیم و سپس قدم به قدم، قطعا به آنجا خواهید رسید. بنابراین فقط یک قدم در یک زمان، ممکن است طاقت فرسا باشد، اما اگر یک قدم را در یک زمان انجام دهید، می توانید به آنجا برسید. چیزی که من در مورد آن نیز مفید یافتم این است که وقتی شروع به ساخت رزومه خود می کنید این است که یک رزومه اصلی بسازید. و ممکن است کمی طولانی‌تر از کاری باشد که واقعاً می‌خواهید به شغل‌ها بفرستید، اما این چیزی است که می‌توانید برای خود نگه دارید، و پس از آن که برای مشاغل مختلف درخواست می‌کنید، مشاغل مختلف دارای صلاحیت‌های مرتبط متفاوتی خواهند بود. به دنبال چیزهایی هستند که می خواهند در یک رزومه ببینند. بنابراین، شما یک نقطه شروع دارید. شما تمام اطلاعاتی را که به طور بالقوه نیاز دارید در اختیار دارید و می توانید آن را کم کنید. موقعیت او که شما برای هر موقعیتی درخواست می کنید، همان چیزها را می خواهد. بنابراین این می تواند راهی برای انجام آن باشد، به خصوص اگر متوجه می شوید که اطلاعات زیادی دارید و سپس می خواهید آن را فشرده کنید، به طوری که برای هر موقعیت خوانا و تا حد امکان مختصر باشد.با تشکر. یک سوال دیگر در مورد قالب بندی. آیا باید در رزومه خود از جملات کامل استفاده کنیم یا نقطه های گلوله؟ و من فرض می کنم که این مربوط به تجربه کاری شما است. من می گویم جملات، نه جملات بسیار طولانی. جملات بسیار مختصر، نقاط گلوله واقعاً زمینه نمی دهند. بنابراین تا زمانی که جمله شما زمینه را بیان می کند، مطلقاً از جمله استفاده می کنید. بله و من به این هشدار می دهم، شما باید گلوله داشته باشید، اما متن واقعی باید ... [صداهای متقابل] بنابراین وقتی در حال مطالعه برای مدیران استخدامی هستید، تمام این رزومه ها را بخوانید. خواندن آن آسان تر خواهد بود، اما داشتن یک جمله احساس می کنم شما را مجبور می کند یک فکر را کامل کنید. من حدس می‌زنم بهترین است و بازگشت به آنچه جکی با تأثیرگذاری از آن گذشت، و تأثیر قابل اندازه‌گیری در آنجا به احتمال زیاد یک جمله کامل خواهد بود. و یه سوال دیگه اینجا آیا مهارت ها باید در بالای رزومه شما قرار گیرند یا در انتهای رزومه شما؟ اکنون این ممکن است فقط یک نقطه مرجع برای اکثر مردم باشد. من می گویم بستگی به این دارد که آیا آن مهارت ها بیشتر یا کمتر از تجربه کاری تأثیرگذار هستند یا خیر. بنابراین اگر در حال تغییر رشته هستید و از طریق آموزش های آنلاین یا آنچه دارید مهارت کسب می کنید، شاید آن را در راس خود قرار دهید. اما اگر قرار است تجربه کاری شما هسته اصلی چیزی باشد که می خواهید با کارفرما در میان بگذارید، ممکن است آن را در پایین ترین قسمت قرار دهید. جنی، جکی، با این فکر؟ آره این واقعاً جالب است زیرا واقعاً بستگی دارد. باز هم بستگی به موقعیت دارد، اما بسیاری از شرکت‌ها این روزها به سمتی حرکت می‌کنند، امیدوارم این کلمه اشتباه گرفته نشود، پیوندهای پروژه کار می‌کند. و بنابراین، بسیاری از اوقات شما بدون توجه به موقعیت خود روی پروژه ها کار می کنید. بنابراین آنچه من توصیه می‌کنم بخشی از خلاصه یا هدف شما باشد، قطعاً می‌گویم بخشی در آنجا داشته باشید که می‌تواند مهارت‌ها و پروژه‌های شما، پروژه‌های مرتبط را فهرست کند و شما می‌توانید به نوعی آن را در جایی که منطقی است ترکیب کنید. اما اگر اینها مواردی هستند که می خواهید برجسته کنید زیرا شغل برای این موارد کلیدی خاص است، قطعاً می خواهید آن را مطرح کنید، نه اینکه آن را در انتهای رزومه خود قرار دهید. یک مورد را ذکر می کنم و این ممکن است به این دلیل باشد که من از یک پیشینه استخدام در فناوری هستم، اما در فضای فناوری به ویژه، اگر نقش فنی دارید، ممکن است بخواهید بخش مهارت های خود را در بالای رزومه خود قرار دهید، به ویژه زیرا شما ممکن است زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی را که بیشتر با آن‌ها آشنا هستید، به نمایش می‌گذارد، و این به عنوان استخدام‌کنندگان در آن فضا است، اینجاست که ما به نحوه صرف زمان زیادی برای جستجوی مهارت‌های فنی خاص نگاه می‌کنیم. و بنابراین، این می‌تواند مفید باشد، اما اگر بخش مهارت‌ها همان چیزی است که می‌خواهید اولویت‌بندی کنید و شغلتان را تغییر می‌دهید یا همان جایی است که این حوزه بیشترین تأثیر را دارد، اگر آن را در بالای رزومه خود دارید، من هم تکرار می‌کنم. مهمترین املاک و مستغلات رزومه شما است. بنابراین این همان چیزی است که طرف استخدام را سریعتر جلب می کند، اگر در انتهای رزومه شما باشد، معمولاً به این دلیل است که تجربه کاری شما ممکن است تأثیرگذارتر باشد. بنابراین فقط بر اساس آنچه که هدفتان است، و آنچه در فرصت شغلی بعدی خود به دنبال آن هستید، آن را انتخاب کنید. احتمالاً همان جایی است که من روی آن فرود خواهم آمد. حالا می‌دانم که قرار است کمی در طول زمان پیش برویم، اما می‌خواهم به چند سوال دیگر در اینجا پاسخ دهم. بنابراین این یکی - کسی می پرسد، وقتی برای مدت طولانی در یک موقعیت در یک شرکت بوده اید، چگونه با رزومه خود برخورد می کنید؟ بیشتر از 15 سال؟ خب این واقعاً بستگی دارد، و بنابراین من فکر می‌کنم وقتی 15 سال در موقعیتی هستید و اکنون به بازار برگشته‌اید و می‌خواهید خود را بازاری کنید، کاملاً خوب است. شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر چیزی که در آن موقعیت است، تا آنجا که نقش شما، مسئولیت شما، ارزشی که اضافه کرده‌اید، تأثیری که دارید، می‌خواهید آن را در آنجا جمع کنید. و این مقدار اطلاعات خوبی است، شما می‌خواهید آن را برجسته کنید و سپس می‌خواهید مهارت‌های خود را که از آن دریافت کرده‌اید، و هر مهارت قابل انتقالی را اگر وارد صنعت دیگری می‌شوید برجسته کنید. اما هیچ ایرادی در آن وجود ندارد، این چیزی برای خجالت نیست. هیچ چیز برای شما قابل قبول نیست، من 15 سال در این سمت بودم. چه چیزی در آنجا وجود دارد چگونه می توانم به شغل دیگری بروم و سپس 15 سال قبل از آن، یا نه 15 سال قبل از آن متاسفم که این موقعیت های دیگر است که شما همچنان می توانید آن موقعیت های مرتبط ذکر شده را داشته باشید. فقط تمام جزئیات را در آنجا ذکر نمی کنم، اما کاملاً مشکلی است. منظورم این است که وقتی آن را در آنجا قرار دادید، رزومه را طوری فرمت کنید که باید باشد، چگونه باید کلمات کلیدی شما را به مهارت های قابل انتقال شما نگاه کند. وارد شدن به مصاحبه، اینجاست که شما توضیح می دهید و صحبت می کنید. بنابراین فقط مطمئن شوید که رزومه شما کاملاً ارزشی را که به ارمغان می آورید منعکس می کند و زیاد نگران این واقعیت نباشید که 15 سال در موقعیتی بوده اید. یک چیزی که می خواهم اضافه کنم، شما قطعاً می توانید پیشرفت خود را در آن نقش نشان دهید. بنابراین شما می توانید فرض کنید شرکت فهرست شده و پیشرفت موقعیت های خود در نقش ها را داشته باشید. من با جدیدترین آنها شروع می کنم و بر اساس، فرض کنید که شما یک منشی هستید یا بعد به مدیر یا سرپرست می رسید، و سپس مدیر، که می خواهید - پایین می آورم - شما هم می توانید این کار را انجام دهید. بله، و من همچنین می گویم که این ممکن است فرصت خوبی باشد تا بیشتر در مورد چگونگی به دست آوردن مسئولیت های بیشتر و بیشتر در آن نقش در نامه پوششی خود بیشتر صحبت کنیم. بنابراین رزومه شما یک سند است، اما ما قطعاً افراد را تشویق می‌کنیم که نامه‌های پوششی را نیز بنویسند، به‌خصوص زمانی که می‌توانید اضافه کنید یا زمانی که احساس می‌کنید نیاز به اضافه کردن زمینه دارید. و این واقعیت را برجسته کنید که شما به مدت 15 سال در آن نقش با همان شرکت بودید، که نشان دهنده تعهد و وفاداری زیادی است. بنابراین مزایا و معایبی برای آن وجود دارد.بنابراین ما یک سوال دیگر را انجام خواهیم داد، و این به نوعی در اینجا یک طرف دیگر است. چگونه چندین موقعیت در یک شرکت را در رزومه خود فهرست می کنید؟ وقتی در همان شرکت تبلیغاتی دارید. جکی، شما به نوعی به آن اشاره کردید، می خواهید بیشتر در مورد آن صحبت کنید؟ بله قطعا منظورم این است که به این فکر کنید که نقشی در همان شرکت است. با این حال اینها موقعیت های متفاوتی هستند. بنابراین شما می توانید در بالا برجسته کنید، من سعی می کنم طوری فکر کنم که شما آن را خلاصه می کنید. بنابراین در بالای شرکت و سپس هر موقعیتی را که می‌خواهید فهرست کنید، به گونه‌ای مشخص کنید که گویی در شرکت دیگری است که برای آن رفته‌اید، اما فقط آن را در زیر یک شرکت فهرست می‌کنید. بنابراین شما می خواهید خلاصه کوچک خود را در آنجا داشته باشید، و تمام نکات مهم خود را با جملات کامل منطقی و مرتبط داشته باشید. شما قطعاً می خواهید که با افعال اکشن تأثیرگذاری بالا داشته باشید، فقط از آن نقطه نظر به آن بروید، کاملاً خوب است. بله، و دوباره فکر می‌کنم، این نشان می‌دهد که شما به آن شرکت متعهد هستید، اما در حال پیشرفت بوده‌اید و مسئولیت بیشتری را بر عهده گرفته‌اید. و من فکر می کنم این چیز خوبی است که بتوانید در رزومه خود نشان دهید. بنابراین، اکنون باید کار را به پایان برسانیم، اما من می‌خواهم از جکی برای به اشتراک گذاشتن خردش امروز تشکر کنم. و اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر یا کار با جکی هستید، می توانید او را در فیس بوک، اینستاگرام یا لینکدین بیابید، یا به وب سایت او در اینجا، jackiemitchellcareerconsulting.com مراجعه کنید. و اگر این کار را مفید یافتید، Job Cast دیگر ما را در go.indeed.com/jobcast بررسی کنید. ممنون که تماشا کردید، لایک، نظر و اشتراک را فراموش نکنید.مطالعه کنید : سایت شخصی چیست؟آشنایی با امکانات سایت شخصی

اهمیت رزومه نویسی

اهمیت رزومه نویسیبا توجه به صحبت های جکی میچل در بخش اول این وبلاگ دیدیم که یک رزومه میتونه نکات و ریزه کاری های زیادی داشته باشه و در روند استخدام شما تاثیر بسیار زیادی داره تازه این حالت استخدام برای افرادی بود که رزومه دارند حال اگر شما برای خودتون رزومه ای درست نکنید احتمال انتخاب شدنتون برای یک شغل بسار کمه پس در هر شرایط و سنی هستید برای خودتون یک رزومه تعریف کنید تا نشان دهنده توانایی شما در زمینه ای که فعالیت میکنید باشه

10 نکته مهم برای نوشتن رزومه

10 نکته مهم برای نوشتن رزومهبخش مهارت های رزومه شما به کارفرمایان نشان می دهد که شما توانایی های لازم برای موفقیت در این نقش را دارید. اغلب، کارفرمایان توجه ویژه ای به بخش مهارت های رزومه شما می کنند تا تعیین کنند که آیا باید به مرحله بعدی فرآیند استخدام بروید یا خیر. در این مقاله، ما 10 مهارت مهم را که باید در رزومه گنجانده شود، و همچنین نکاتی در مورد نحوه بهینه سازی بخش مهارت های رزومه بررسی می کنیم. اگر مطمئن نیستید که چگونه بهترین مهارت‌های خود را در رزومه خود نشان دهید، می‌توانید از کمک حرفه‌ای ما استفاده کنید. مشاوره گروه برنامه نویسی وارنا


  • 10 مهارت برتر برای رزومه :گوش دادن فعال
  • ارتباط
  • مهارت های کامپیوتری
  • خدمات مشتری
  • مهارت های بین فردی
  • رهبری
  • مهارتهای مدیریتی
  • حل مسئله
  • مدیریت زمان
  • مهارت های قابل انتقال

مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم



مهارت های سخت :این نوع از مهارت ها نیاز به دانش فنی و تخصصی دارند.

  • دو زبانه یا چند زبانه
  • مدیریت پایگاه داده
  • مجموعه نرم افزار adobe
  • امنیت شبکه
  • بازاریابی seo/sem
  • تحلیل آماری
  • داده کاوی
  • توسعه اپلیکیشن های موبایل
  • طراحی رابط کاربری
  • مدیریت کمپین های بازاریابی
  • سیستم های ذخیره سازی و مدیریت
  • زبانهای برنامه نویسی

مهارت های نرم : جز آن دسته از مواردی هستند که مربوز به توانایی های ذاتی و شخصیتی میشوند.

  • داشتن نگاه تیز بینانه
  • قابل اعتماد بودن
  • ارتباط موثر
  • ذهن باز/ آزادی فکری
  • کار تیمی
  • خلاقیت
  • توانایی حل مسئله
  • تفکر انتقادی
  • تطبیق پذیری
  • در اختیار سازمان
  • اشتیاق به یاد گیری مسائل جدید
  • یکدلی

تجربیات ویژه

تجربیات ویژه1. چگونه بهترین مهارت های خود را شناسایی کنیم : اگر مطمئن نیستید که کدام مهارت را می خواهید به اشتراک بگذارید، تجربیات قبلی خود را در نظر بگیرید. کجا عالی بودی؟ همسالان شما می‌گویند کجا تمرین می‌کنید؟ در اینجا چند راه برای تعیین مهارت های خوب برای رزومه وجود دارد:


جوایز و دستاوردهای خود را در نظر بگیرید

آیا تا به حال برای دستیابی به یک هدف خاص یا برتری در یک زمینه خاص به رسمیت شناخته شده اید؟ اگر چنین است، احتمالاً مهارت‌های شما به شما در رسیدن به این دستاورد کمک کرده است. در نظر بگیرید که چه استعدادها یا ویژگی های شخصی به شما کمک کرد تا به آن نقطه عطف دست یابید.

از همکاران یا هم دانشجویان سابق بپرسید

گاهی اوقات دیگران می توانند به شما کمک کنند تا نقاط قوتی را که ممکن است خودتان ندانید، یادداشت کنید. با یک مدیر سابق یا همکارانی که از نزدیک با شما کار کرده اند تماس بگیرید. اگر در دنیای حرفه‌ای تازه کار هستید، با دانش‌آموزانی که با آنها کار کرده‌اید، معلمانی که شما را به خوبی می‌شناسند یا فردی که به‌عنوان یک مربی فکر می‌کنید، تماس بگیرید.

با افراد حرفه ای در این زمینه صحبت کنید

اگر در تعیین مهارت‌هایی که یک کارفرما می‌خواهد ببیند مشکل دارید، با یک حرفه‌ای که قبلاً در صنعت یا موقعیتی مشابه با شغل مورد نظر شما کار می‌کند تماس بگیرید. دریابید که آنها چه مهارت‌هایی را مهم‌تر می‌دانند و مشخص کنید که کدام مهارت‌ها با مهارت‌های شما همسو هستند.

نحوه فهرست کردن مهارت ها در رزومهشرح شغل را مرور کنید و در مورد شرکت تحقیق کنید

اگرچه ممکن است چندین حوزه قدرت متفاوت داشته باشید، فقط مواردی را که به شغل مرتبط هستند را بگنجانید. استخدام کنندگان اغلب زمان محدودی برای بررسی رزومه دارند، بنابراین بهتر است بخش مهارت های خود را مختصر و مشخص نگه دارید. هنگامی که به مرحله مصاحبه رفتید، این فرصت را خواهید داشت که در مورد مهارت های اضافی که در رزومه خود ذکر نشده اند توضیح دهید. با مرور شرح شغل و یادداشت هر گونه مهارت یا توانایی لازم که با خودتان مطابقت دارد شروع کنید. علاوه بر الزامات شغلی، شرح شرکت و فرهنگ آن را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شرح شغل برای یک دستیار پزشکی ممکن است به مهارت در نرم افزار مدارک پزشکی الکترونیکی و برنامه های زمان بندی نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است به اشتراک بگذارد که شرکت برای کار تیمی و رضایت بیمار ارزش قائل است. در این مورد، بهترین مهارت ها برای قرار دادن رزومه ممکن است شامل موارد زیر باشد:



سیستم های مدارک پزشکی الکترونیکی



نرم افزار برنامه ریزی بیمار



رهبری تیم



ارتباط بین فردی



خدمات مشتریمطالعه کنید : خرید وب سایت رزومه ای

مهارت هایی که میتوانید در یک رزومه قرار بدید

مهارت هایی که میتوانید در یک رزومه قرار بدیددر حالی که اغلب می‌توانید به راحتی مهارت‌های سخت را برای فهرست کردن بر اساس جزئیات در شرح شغل تعیین کنید، انتخاب مهارت‌های نرم مرتبط همیشه آنقدر واضح نیست. برای کمک به محدود کردن مهارت‌های نرم در رزومه، وظایف مختلف این موقعیت را مرور کنید و مشخص کنید کدام یک از نقاط قوت شخصی شما به شما کمک می‌کند تا آن وظایف را با موفقیت انجام دهید.

1. مهارت گوش دادن فعال

گوش دادن فعال توانایی تمرکز کامل روی یک گوینده، درک پیام او، درک اطلاعات و پاسخ متفکرانه است. شنوندگان فعال از تکنیک های کلامی و غیرکلامی برای نشان دادن و حفظ توجه خود به گوینده استفاده می کنند. توسعه و استفاده از مهارت‌های گوش دادن فعال می‌تواند به همکارانتان نشان دهد که درگیر هستید و به پروژه یا کار مورد نظر علاقه دارید.

2. مهارت های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی، توانایی‌هایی هستند که هنگام ارائه و دریافت انواع مختلف اطلاعات از آنها استفاده می‌کنید. برخی از مثال‌ها شامل برقراری ارتباط با ایده‌ها، احساسات یا اتفاقاتی است که در اطراف شما می‌افتد. مهارت های ارتباطی شامل گوش دادن، صحبت کردن، مشاهده کردن و همدلی است. داشتن مهارت های ارتباطی قوی در هر صنعتی در هر سطح شغلی مهم است.

3. مهارت های کامپیوتری

مهارت های کامپیوتری شامل توانایی یادگیری و به کارگیری فناوری های مختلف است. مهارت‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهد که به طور فیزیکی با رایانه کار کنید و می‌تواند به سادگی دانستن نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه‌ها باشد. مهارت های نرم افزاری به شما کمک می کند تا به طور موثر از برنامه ها و برنامه های کامپیوتری استفاده کنید. برخی از مهارت‌های نرم‌افزاری وجود دارد که کارفرمایان ممکن است آن‌ها را پیش نیاز استخدام در نظر بگیرند، مانند استفاده از صفحات گسترده یا دانستن یک زبان برنامه‌نویسی خاص.

4. مهارت های خدمات به مشتری

مهارت‌های خدمات مشتری ویژگی‌ها و شیوه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا نیازهای مشتری را برای ایجاد یک تجربه مثبت برطرف کنید. به طور کلی، مهارت های خدمات مشتری به شدت بر حل مسئله و ارتباط متکی است. خدمات مشتری اغلب به عنوان یک "مهارت نرم" در نظر گرفته می شود، از جمله ویژگی هایی مانند گوش دادن فعال و خواندن نشانه های کلامی و غیرکلامی.

5. مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی ویژگی هایی هستند که هنگام تعامل و برقراری ارتباط با دیگران به آنها تکیه می کنید. آنها سناریوهای مختلفی را پوشش می دهند که در آن همکاری ضروری است. توسعه مهارت های بین فردی برای کار موثر با دیگران، حل مشکلات و هدایت پروژه ها یا تیم ها مهم است.

6. مهارت های رهبری

مهارت‌های رهبری، مهارت‌هایی هستند که هنگام سازماندهی افراد دیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک استفاده می‌کنید. چه در یک موقعیت مدیریتی باشید یا یک پروژه را رهبری کنید، مهارت‌های رهبری از شما می‌خواهد که دیگران را برای انجام یک سری وظایف، اغلب طبق یک برنامه، تشویق کنید.

7. مهارت های مدیریتی

مهارت‌های مدیریتی ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند هم بر وظایف و هم بر افراد مدیریت کنید. یک مدیر خوب سازماندهی شده، همدل است و برای حمایت از یک تیم یا پروژه به وضوح ارتباط برقرار می کند. مدیران همچنین باید هم در مهارت های نرم و هم در مهارت های فنی خاص مرتبط با صنعت خود ماهر باشند.

8. مهارت حل مسئله

مهارت‌های حل مسئله ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند منبع یک مشکل را تعیین کنید و به سرعت یک راه‌حل مؤثر پیدا کنید. این مهارت در هر نقشی برای هر صنعتی بسیار ارزشمند است. حل مشکلات در نقش شما ممکن است به مهارت های فنی خاص در صنعت یا شغل نیاز داشته باشد.

9. مهارت های مدیریت زمان

مهارت های مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که وظایف و پروژه ها را قبل از مهلت مقرر تکمیل کنید و در عین حال تعادل بین کار و زندگی را نیز حفظ کنید. منظم ماندن می تواند به شما کمک کند روز کاری خود را بر اساس اهمیت به وظایف خاصی اختصاص دهید. درک عمیق اهداف فردی، تیمی و شرکتی شما می تواند نقطه شروعی برای تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت زمان شما باشد.

10. مهارت های قابل انتقال

مهارت‌های قابل انتقال ویژگی‌هایی هستند که برای هر کارفرمایی هنگام تغییر شغل یا شغل مفید هستند. اغلب مهارت‌های نرم، مهارت‌های قابل انتقال ممکن است شامل انعطاف‌پذیری، سازماندهی، کار گروهی یا سایر ویژگی‌هایی باشد که کارفرمایان در کاندیداهای قوی به دنبال آن هستند. مهارت‌های قابل انتقال را می‌توان برای موقعیت‌یابی تجربیات گذشته خود در هنگام درخواست شغل جدید به‌ویژه اگر در صنعت دیگری باشد، استفاده کرد.

سخن پایانی

اگر بخواهیم این وبلاگ رو به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم ، قضیه از این قراره که اگر شما در دنیای امروز بخوایید در یک شغل استخدام بشید باید به صورت هم زمان چندین مهارت را به صورت همزمان داشته باشید اما وقتی که انتخاب میکنید در یک شغل خاصی مشغول به کار بشید باید تحقیق کنید که برای اون شغل در شرکتی که میخواهید درخواست بدید به کدام یک از مهارت ها نیاز دارید همانطور که در این وبلاگ خوندید که هر مسئول برای بررسی رزومه شما حدودا 7 تا 10 ثانیه زمان میزاره برای همین باید به صورت خیلی طوفانی رزومه خودتون رو شروع کنید و به توانایی هایی اشاره کنید که برای اون شرکت مهمه .

مطالعه کنید : رزومه انگلیسی برای کار و مهاجرت